Hej!

Vi har fönster som är original sen byggnadsår 1983. Ett av fönstrena har börjat flagna rätt rejält, jag är amatör på detta och har ingen erfarenhet om vad som behöver göras så jag tänkte fråga om råd.

Av det jag kunnat se och läst på om så ser det mest ut som själva kittet har tagit stryk, ramen ser för övrigt rätt okej ut. Är det bara att skrapa bort befintliga fönsterkittet och lägga på nytt?

Bifogar lite bilder.

Tack!
 
  • Fönster öppet inåt, insektsnät, behov av underhåll, sprucken färg, utsikt mot träd, fräscht väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit persienn i fönster, skadad fönsterkarm, behov av reparation, genomsläpp av dagsljus, närbilds vy.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet fönster med persienner, utsikt mot byggnader och grönska, trasigt fönsterfoder, skuggor och solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, svårare än så är det inte :D. Jag tycker kitt på tub är lättast att använda. Du behöver en kittkniv också.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Ja, svårare än så är det inte :D. Jag tycker kitt på tub är lättast att använda. Du behöver en kittkniv också.
Toppen! Hur får enklast bort befintliga, använda kittkniven? Bör man ta av fönstret eller kan man göra det där det hänger?
 
Enklast om du hänger av det. Du tar bort det gamla kittet genom att värma med varmluftspistol.

Det finns gott om bra instruktionsfilmer på youtube om du söker lite.
 
  • Gilla
Zaipan
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Enklast om du hänger av det. Du tar bort det gamla kittet genom att värma med varmluftspistol.

Det finns gott om bra instruktionsfilmer på youtube om du söker lite.