Precis flyttat till ett hus med en massa gamla spruckna elementvred. Dessa skulle behöva bytas ut då nästan alla är så trasiga att de inte greppar. Har bergvärme som styr på utomhustemp. Googlat runt en del, men inte hittat rätt vred. Någon som vet vart jag kan få tag på passande vred? Det står T.A. på befintligt vred.
Ett alternativ är kanske att sätta nya termostatvred, men jag är rädd att de bygger utåt för mycket då alla vreden sitter vid golvet, enligt bild.
 
  • Hand som håller ett trasigt, gammalt elementvred märkt T.A. framför radiator med spruckna vred.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är kört ändå, så prova med att limma med 2-komponentslim, se bara till att vredet sitter rätt och var inte snål på limmet
 
J jonaserik skrev:
Är kört ändå, så prova med att limma med 2-komponentslim, se bara till att vredet sitter rätt och var inte snål på limmet
Ja, så skulle man kunna göra. Dock så är vissa vred i flera bitar och tidigare husägare har vridit sönder plastgängorna. Därför tänker jag att det är bättre att bara byta alla rakt av.
 

Bästa svaret

S
TA´s ventil RVO. Finns nog inga vred som passar.
Man kan byta ventilinsatsen, men är smidigare att byta hela ventilen till moderna grejor.
 
  • Gilla
RompisKompis och 1 till
  • Laddar…
S
Där ser man....fantastiskt att det finns delar till 50 år gamla grejer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.