C
Pub-huset i centrala Stockholm genomgår just nu en förvandling. Ägaren, Antonia Ax:son Johnson, tänker göra om en del av det anrika varuhuset till hotell, erfar Affärsvärlden.
http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3843021.ece
Gamla anrika PUB blir hotell och ägaren råkar äga Åhlens. Kooperationen på fall. Hur känns det?
 
Det är nog bara en tidsfråga innan hela Coop går åt skogen.
Coop Forum i Haninge tex är ett skolexempel på hur man inte ska sköta ett varuhus.
Ofta halvtomt i diskarna,kort datum på maten, oordning,hela stället andas jag bryr mig inte om min butik och sist men inte minst dyrt.
Jämför man med Maxi som ligger på andra sidan vägen är skillnaden milsvid.

Fredrik
 
C
Fredrik Å skrev:
Det är nog bara en tidsfråga innan hela Coop går åt skogen.
Coop Forum i Haninge tex är ett skolexempel på hur man inte ska sköta ett varuhus.
Ofta halvtomt i diskarna,kort datum på maten, oordning,hela stället andas jag bryr mig inte om min butik och sist men inte minst dyrt.
Jämför man med Maxi som ligger på andra sidan vägen är skillnaden milsvid.

Fredrik
Coop går kanonbra på sina ställen och ägarna till Maxi gör miljonvinster.
 
Problemet är väl att det just är här och var som Coop går bra.Som helhet är det väl katastrof med Coop.
Om jag inte läst helt fel så verkar dom ha sålt sina tillgångar för att täcka förluster under en lång tid.
Frågan är vad som händer när tillgångarna är slut och förlusterna fortsätter.
 
C
Fredrik Å skrev:
Problemet är väl att det just är här och var som Coop går bra.Som helhet är det väl katastrof med Coop.
Om jag inte läst helt fel så verkar dom ha sålt sina tillgångar för att täcka förluster under en lång tid.
Frågan är vad som händer när tillgångarna är slut och förlusterna fortsätter.
Dom får göra som alla andra, skär bort det dåliga och behåll det bra?
 
Det tråkiga är när det är kärnverksamheten som inte fungerar.
Blir lite svårt att skära bort den.
 
Hemmakatten
I det.köpcenter vi handlar mest i finns ICA, Coop,.Willys och ÖB. Coop hsr varit.em katastrof i flets.år, Willys likaså
ÖB.hsr bsra.torrvaror. Detta har fått till följd att ICA kunnay breda ut sig och ta marknadsandelar.

Willys hat byggt om och satsar å på frukt pch grönt med mycket.ekologiska grönsaker/varor. Coop jar gjort någon slags uppfräschning men inye tillräckligt utan grönsakerna är fortfarande inte helt fräscha. ICA.här.däremot låtit sim butik sjunka och grönsakerna är ofta dåliga pch dyra.

Numera handlar jag.alla grönsaker hos Willys och resten hos ICA. Men jag ska besöka Coop och se om de har bättre och billigare varor nu. ICA är störst men har dåligt och dyrt utbud. De behöver konkurrens och hoppas därför att Coops "relaunch" lyckas.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.