Är en designfråga mer än en praktisk fråga.
Vill sätta en kran (som bilden) i växthuset men vill helst köra "galvat" -temat hela vägen
(vill ha lite äldre look på det hela, koppar, mässing gillas ej)

Kran o fäste kan funka med den på bilden.. ( tar gärna fler förslag) bra om man kan sätta dit en slang dock.

Letar efter ett galvat rör ca 1 m (sen kan jag koppla vilket rör som helst vidare till vattensystemet)
Men hur fasen fäster man det i kranen som har klämringskoppling anpassat för kopparrör tex...?

Tack på förhand
 
  • Silverfärgad trädgårdskran i metall med korsformigt handtag och gänga för slanganslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Rickard.
Tappkranar har rätt sällan kopplingar för just kopparrör utan dom flesta har en vanlig rörgänga baktill som passar i ett ventilfäste(eller valfri annan rördel), R15 eller R20 är vanligast och det finns galvade.

Vars du ska hitta rör vet jag inte men 1m med gänga i båda ändarna lär bli svårt att hitta, skadar inte att fråga någon lokal rörmokare.
 
Redigerat:
  • Gilla
bygganders
  • Laddar…
Jag gjorde mina med galvade rördelar.
Galvade rördelar används för konstruktion bland buskar i en trädgård, synliga gängor på rören.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Galvade rördelar och gängade rör för byggprojekt, placerade på en trottoar nära en husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rören gängade jag själv, men det är inte omöjligt att exempelvis rinkaby rör kan gänga åt dig (såg ut som att de hade en när jag var i Malmöbutiken).
 
  • Gilla
bygganders och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Redigerat:
  • Gilla
bygganders
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.