Har en dröm om en badkarsdel i sovrummet... Sovrummet ansluter till köket - borde inte rör kunna dras dit? Skulle man kunna tänka sig någon upphöjd, glasavskärmad del?

Har letat överallt men hittar ingen som har gjort något liknande. Tydligen är det bara på vissa luxiösa hotell de har tänkt tanken...

Tänkte att om det är någonstans visionärer finns så är det väl här??? ;D
 
:surprised: Skojar du? ???
::) Varför vill du ha ett badkar i sovrummet? ??? Förutom att det skulle underlätta rördragningen. :-/
Har du tänkt på att då krävs det golvbrunn och tätskikt? Jag har svårt att föreställa mig att ha sängen i badrummet. :-/ Fast jag är kanske gammalmodig.
 
Nej jag skojar inte >:(!!! Skulle tycka det vore hur lyxigt som helst med en avskärmad badkarsdel i sovrummet! Exempelvis bakom glasblock. :D
 
Inte alls så tokigt. Ångrar nästan att vi inte satte ett badkar i burspråket på allrummet på andra våningen. Vore hur lyxigt som helst att ta ett bad där med den utsikten. Fast jag tror inte att mina grannar skulle uppskatta min "svampiga" kropphydda till allmän beskådning på samma sätt. 8)

mvh
David
 
Jag har bott på hotell i Las Vegas som hade bubbelbad i sovrummet, med den utsikten var idén inte alls så konstig som det verkar först. Sen är det väl inte helt genomtänkt att man stiger ur karet...rakt på en heltäckningsmatta!! Men i rätt miljö och med rätt utförande kan det nog bli precis hur coolt som helst!!!
 
I en av alla min oräkneliga inredningstidningar var det en artikel om just det, badkar i sovrummet.
Jag har börjat rensa ut tidningarna inför flytten till "nya" huset, men kan kolla om jag hittar den eller om just den tidningen struket på foten.

/EB
 
Immobil skrev:
Fast jag är kanske gammalmodig.
I just det här fallet är du gammalmodig ;), men var inte ledsen för det, det är definitivt jag också, så då är vi iaf. två om det ;D

MVH//Christina.
 
Mina föräldrar hade det just så på ett hotell utomlands någonstans, min far gillade idén väldigt mycket.
Trevligt på hotell, men inte hemma, min åsikt. :)
 
Jag är nog oxå gammalmodig i så fall... :(

Badkar i sovrummet... den tanken måste nog få mogna ett tag hos mig. :-/ :)
 
Byggimpert & Patzy:...då är vi tre. Ska vi satsa på ett hörnbadkar? ??? ;D
 
Immobil skrev:
Byggimpert & Patzy:...då är vi tre. Ska vi satsa på ett hörnbadkar? ??? ;D
Okidoki, bara det är 'rakt' och inte står i sovrummet ;) ;D

MVH//Christina.
 
Det var i Plaza Interiör nr 5 2004 som det fanns en ganska kort artikel med tjusiga bilder.
I en rund tilbyggnad hade man installerat en rund jacuzzi, inklädd med beige marmorplattor och golv en bit in i rummet, resten hade heltäckningsmatta.

Mycket tjusigt, som sagt, med gröna växter, och vill man ha det så, så är man inte en i mängden i alla fall.

Men lite för mycket hotell för min smak.

/EB
 
David skrev:
Fast jag tror inte att mina grannar skulle uppskatta min "svampiga" kropphydda till allmän beskådning på samma sätt.  8)

mvh
David
David du får satsa på sånt där glas som blir "frostat" när man trycker på en knapp (inför i- och urstigningsproceduren) och klart glas igen då man trycker på knappen. Sånt där de har på kontoren i amerikanska TV-serier du vet! :D ;D
 
Sophia skrev:
David du får satsa på sånt där glas som blir "frostat" när man trycker på en knapp (inför i- och urstigningsproceduren) och klart glas igen då man trycker på knappen. Sånt där de har på kontoren i amerikanska TV-serier du vet! :D ;D
Oj nu tryckte jag nog fel nånstans, skulle ju modifiera stavfelen...
 
Hej

Glöm vad dom gamla fossilerna säger!!  ;D

Nya idéer är bra o kul. Du kanske kan göra en helvägg i glas så att du skiljer delarna lite? Då kan du lägga klinker eller liknande under badkaret...
Detta har jag sett på hotell men varför inte denna lyx hemma?

Kör på bara! Sen när du visa bilder här så kommer gamlingarna mjukna.... ;)

/ PJ  (Ung och fräsch, ej rädd för nyheter....  :-X)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.