flytta eller inte

  • flytta

    3 Röster 17,6%
  • stanna

    14 Röster 82,4%
  • Antal röster
    17
  • Omröstningen stängd .
Vi har haft ett rent helsicke i tio år nu.Vi köpte ett så vackert ställe i sörmland med en idyllisk tom som totalt igenvuxen huset var gammalt och det rann in vatten under taket på nätterna fullt med getinbon och smutsigt hus.det tog tre år att rensa tomten och nio år att isolera fixa till huset,Det är en sörgårdidyll att fika ute påp tomten men allt var inte så idylliskt som vi trodde,Våra grannar ett par i närmare 70 årsåldern vars man springer omkring med en röjsåg han har sågar ned våran häck som är 63 meter sågat ned flera av våra fina syrener andra träd som björkar.Han har gått in på tomten flera gånger,Vi ville bara vara ifred men gubben fortsatte.Att prata med honom är stört omöjligt högröd i ansiktet som en kräfta och upprörd blir han om man säger till honom fradgan rinner över hans läppar.Till slut för att inte få hela tomten förstörd så polisanmälde vi tog foton på de skadade växterna nu har polisen utrett i ett år, tre anmälningar är nedlagda av åklagaren. Tre väntar vi svar ifrån vi har också varit förföljda av den här mannen, han uppträder som om han är en hemmansägare,Jag har sagt till min vän att sälj, mannen är ju galen polisen gör ingenting åklagaren gör inte heller något:rolleyes: nej jag råder er alla som råkar ut så här sälj.Nu vågar inte min vän åka till sitt ställe utan att jag följer med för han är rädd för skigubben.Jag tycker det är så tråkigt vi vanliga svenssons vi få ingen hjälp och all de fina syrener som gubben förstörde nu är det bara stubbar kvar.Det värsta är att först sågar han ned träd eller häcken sen gå han och hans fr förbi som ingenting har hänt.:@ jag fattar inte beetendet:O jag som jobbade såmycket med tomten och i början så sa vi att det skulle vara en oas att vila ut på efter det hårda jobben i stan men det blev aldrig någon vila bar en massa elände och tråkigheter,Jag tror att jag har tappat tron påp människan och vissa dagar ligger jag bara under ett täcke, jag orkar inte mera.Mitt råd i liknande fall upptäcker ni att grannen är psykopat och omöjlig att prata med FLYTTA det finns inget annat FLYTTA och SÄLJ:( men min kompis vill inte och jag vill inte åka med ut.En dag nu i augusti kom polisen ut med uniformer vet inte om det var någon slags uppvisning men efter det har vi inte hört något.Förskringsbolaget säger att vi ska köpa nya buskar och träd sen får man pengar mot kvitton:wow: alltså hjääääälp det går ju inte att sätta några växter eftersom den tokiga gubben klipper ner allt,ledsamt är ordet men så här ser dagens Sverige ut:rolleyes:
 
Försökt att fånga hans sabotage på film eller kort?
 
Nu har ni polisanmält. Nästa steg är att filma och sen direkt STÄMMA!!!
Då blir det slut på det. Stämma och kräv pengar för förstörda växter m.m.

Polisen kommer inte att göra mycket. Skulle han mörda en av er, hade de reagerat.

I tingsrätten blir det annat.
 
Av din beskrivning att döma så kommer inte gubben att överleva så många diskussioner/gräl ;) Högröd, tuggar fradga och i 70-årsåldern... låter som att det blir lugnt om ett tag.
 
kamilenski skrev:
Nu har ni polisanmält. Nästa steg är att filma och sen direkt STÄMMA!!!
Då blir det slut på det. Stämma och kräv pengar för förstörda växter m.m.

Polisen kommer inte att göra mycket. Skulle han mörda en av er, hade de reagerat.

I tingsrätten blir det annat.
Håller med. Först en civilrättslig process för de skador på er egendom han orsakat och som ett, andra elakare steg, ett enskilt åtal för de polisanmälningar ni gjort. Med lite tur kommer farbrorn att bli röd i ansiktet en sista gång innan steg två.;)
 
Herr_JT skrev:
Håller med. Först en civilrättslig process för de skador på er egendom han orsakat och som ett, andra elakare steg, ett enskilt åtal för de polisanmälningar ni gjort. Med lite tur kommer farbrorn att bli röd i ansiktet en sista gång innan steg två.;)
I den åldern kan det sluta med hjärtinfarkt. :blushing:
 
tack för råden det är vicilmål som gäller, ni skulle se farbrorn när jan få sina utbrott står å hoppar jämnfota det ser ut som han har zinkpasta runt läpparna men det är fradga sen ser han ut som en signalkräfta i ansiktet som blivit överkokt.Ja det är en sorglig figur som sabbat de senaste 10 åren kontakten med polisen är ofta rena skämtet de kommer inte ens ut när jag ringt, vad ska man med dom till.Fotat har vi gjort nu senast fick vi med gubben med en röjsåg
 
Jag skulle defínitivt stanna. Dokumentera och stämma.
 
Stanna och ta fighten. Du har rätten på din sida, du behöver bara ge rättssystemet en spark i baken så att det kommer igång. Varför skulle du ge dig när du har rätt?

Att fälla andras träd är dyrt, tillräckligt dyrt för att det ska kunna sätta honom i ett läge där han inte har råd att bo kvar.

Om inte annat så har grannen gjort sig skyldig till brottet med den häftigaste brottsrubriceringen: baggböleri, så prova att peka finger efter honom och skrik "Baggbölare!" :)
 
Ring sociala myndigheter och säg att ni är oroliga för grannarna. Säg att deras mentala hälsa inte är på topp och att ni tror att de inte kan ta hand om sig själva längre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.