Drog igång att riva ut gamla gästtoaletten idag och medans jag river kakel så dök några frågor upp. Hoppas ni kan hjälpa mig då jag är rätt novis på att bygga och renovera men hoppas börja lära mig nu.
Vill kunna måla på väggen efter rivet men hur kommer jag dit?
På vänster sida är det nån puts som man kaklat på som släpper nu när jag river, den kan jag laga med nåt gipsputs eller?
På höger sida är nån spånskiva/plank. Vad som e bakom vetifan, börjar bli nyfiken på o se. Vad som är på övriga väggen vet ja inte heller, kanske bredspackel eller nåt.
Ska jag riva kaklet, laga putsen och sätta nån slags renoveringstapet?
Vill även bli av me den gamla eldosan som sitter där uppe, är det något jag kan göra själv eller måste man ha elektriker till sånt?
Det är bara väggar nu och toalett, tar golvet i samband med hallen och golvvärme senare.
Hus från 58 om de säger något om förfarande då toan typ är original.

Hojta om ni behöver bättre beskrivningar, kan inte alla facktermer direkt.

Renoveringsarbete, delvis borttagen kakel, exponerade tegelväggar, rörledningar synliga, gammalt badrum, nedrivning, ombyggnad pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis renoverad vägg med synlig puts, skadad färg, kakel och sprickor. Behöver ytterligare reparationer eller avslut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett badrum under renovering med delvis avtagna kakelplattor och exponerat murverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.