Nu är det dags att fixa gästtoaletten, som är långsmal (220cm x 103cm), med dörr på en ena långsidan, toalett på kortsidan till höger från dörren sett och handfat + litet fönster på vänster sida.

Toaletten blir en vägghängd historia, och vi kommer att bygga en ca 120cm hög "låda" för fixturen.
Tvättstället blir följande http://www.westerbergs.com/produkte...ahia_badrumsmobler/bahia-600-underskap-valnot
På golvet 20x20cm mörka klinkers.
Det finns ingen plan på att sänka taket och fälla in downlights / spotlights.

Så långt är allt klart, men vi har svårt att bestämma oss vad vi ska göra med väggarna.
Vi kommer att sätta glasmosaik på lådan till WC-fixtur, men annars väljer vi mellan
1. Måla övriga väggar, utom ovanför handfatet, där vi sätter samma mosaik som döljer fixturen.
2. Kakla övriga väggar med enkelt vitt kakel, troligen dock en en bit mosaik vid handfatet

Vi vore jätteglada för synpunkter och tips!

Bild på glasmosaiken:
Mosaik.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej att måla eller kakla är ju en smaksak jag hade satt kakel. Om ni målar så kan det vara snyggt att sätta en kluven klinker platta som sockel för att täcka uppviket på tätskiktet. Till glasmosaiken bör man ha ett vitt fix annars kan det synas igenom mosaiken.
 
Korvgubbe
Det är som sagt en smaksak men jag hade kaklat. Att bara halvkakla eller sätta en remsa med mosaik ger mig lite väl mycket "landstingsvibbar".
Oavsett vad du väljer så hade jag likt Ömannen satt en halv klinkerplatta som sockel. Det är betydligt snyggare oavsett vad man har på väggarna. Inte skulle du skippa golvlisten i ett "vanligt" rum?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.