Ska byta fönster då det draaaar...så gardinen gungar. Tänker mittpost med en liggande spröjs på de två vänstra fönstren, har testat med tejp på insidan. Men hur utforma det stora fönstret som kommer till höger om dörren? Det fönstret blir fast 20x13 + dörren (8x21)

Husfasad med två fönster till vänster och tejpade spröjs som designförslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husfasad med vita väggar, två fönster med provisorisk tejp-spröjs och plats för stort nytt fönster och dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Genomgående mittpost på det stora med liggande spröjs hade jag valt i ditt fall.
 
Mhm okej. Och så en (1) liggande spröjs? Eller ett kors på varje sida om mittposten? De två rutorna till höger om dörren ska alltså bli ett enda stort på totalt 2 meter
 
Täta om fönstren så dom inte drar ;)
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Täta om fönstren så dom inte drar ;)
Om det gick så... både dörr och fönster är slut. Jag ser ljuset i tunneln genom springorna. Stora fönstret buktar inåt på mitten och mitt finger kommer nästan in där
 
V verktygsgurun skrev:
Genomgående mittpost på det stora med liggande spröjs hade jag valt i ditt fall.
Jag svarade dig, dock blev det ett eget inlägg
 
Småstad Småstad skrev:
Mhm okej. Och så en (1) liggande spröjs? Eller ett kors på varje sida om mittposten? De två rutorna till höger om dörren ska alltså bli ett enda stort på totalt 2 meter
Nej bara en liggande på var sida om mittpost en. Hade valt mittpost och 1 liggande på de andra fönsterna också. (om du tvunget vill ha en liggande)
Jag själv hade nog hoppat de liggande spröjsen.
 
V verktygsgurun skrev:
Nej bara en liggande på var sida om mittpost en. Hade valt mittpost och 1 liggande på de andra fönsterna också. (om du tvunget vill ha en liggande)
Jag själv hade nog hoppat de liggande spröjsen.
okej tack. Jag ska testa så. Har bred maskeringstejp att prova med
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.