Är det någon därute som vet var man får tag på virke till en gärdesgård?
Vad ligger priset på?
Gärna tips kring karlstadtrakten...
 
Kolla nätet, där finns många firmor som sätter gärdesgård. Brukar ligga kring 300 kr/m om det ska vara "äkta". Eller vill du göra det själv?
 
Ja, jag hade tänkt att göra det själv faktiskt...
Kan väl inte vara så jäkla bökigt?
 
Det billigaste är om du kan få tag på det från någon som gallrar sin skog. Men i Värmland har jag inga känningar.
Svårt och svårt, det beror nog på om du tänker använda ståltråd eller svedja den.

Redigerat; vi säger att man svedjar, men tror att det riktiga begreppet är att man använder vidjor
 
Redigerat:
Jag hörde med hembygdsföreningen på orten, de har nämligen satt ganska mycket så där fanns ideer var man kunde få tag på, eller rättare sagt hur man får tag på virke. Det är som ovanstående säger, de uppvaktade folk som gallrat skogen och i vissa fall "erbjöd de sig" att gallra bland enbestånden. De hävdade att det inte fanns någon genväg utan att man fick ordna det själv...
 
Jag har sett en hel del annonser i lokalpressen på gärdesgårdsvirke... runt 10-15 kronor styck har jag sett. (södra dalarna).

En del säger att man ska använda en för stolparna men i allafall härikring så används senvuxen gran för det mesta. Dock är det väl en fråga om tillgång misstänker jag.

Det tips jag kan ge är att hitta ett område som ska slutavverkas och få tillåtelse att ta smågranarna därifrån.

/ATW
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.