Hej o hå... funderar lite på vilka gängtappar man ska ha till trä ..? Funkar de med vanliga till metall ..? Sen en liten undran om vilken gänga som nivell använder sig av ...

Mvh johan
 
S
det brukar funka med samma som för metell. men finns säkert special också.
nivell har ju ett"special" med flatborr och ett gängverktyg. har ingen aning om dimension tyvärr
 
Okej tack för svaret.. gängtappar kan jag låna via jobbet så de vore bra ... 2000 spänn för det paketet är lite väl tycker jag...:)
 
S
har du tänkt köpa virke som borrar och gängar själv?
 
Ja hade en idé om det ..
 
  • Gilla
robert_m
  • Laddar…
Har du någon erfarenhet av något liknande ..? Tänkte med ventilering under mm...
 
S
då skulle jag köpt deras verktyg. så att allt sker i samma moment. gängverktyget kan ju man sälja sen. brukar även finnas begagnade att köpa
 
S
inte att borra å tillverka regler själv. nivellsystemet är enkelt att ha att göra med tycker jag.
det skulle inte funka med ett spånskiva system? kommer inte på vad det heter just nu
 
Okej.. hitta något platon system som verkar smidigt men vet inte hur de funkar riktigt om man lägger cellplsst på mattan eller något
 
S
vill du få bort fukt eller radon?
 
Fukt från plattan 70 tals kåk, otippat va... :)
 
Det såg intressant ut länken där ...
 
S
oki doki. då tänker jag på höjder
ghia ventat bygghöjd 52-250m
oventat 26-250mm
nivell 15-402mm
platon (blå) 6mm
 
Vad ska man ha tro ... platon mattan verkar smidig, fråga är hur man gör på mattan .? Måste ju som sagt komma upp en bit. .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.