Hej!

Jag har genom att kolla på YouTube samt läsa lite här på forumet hittat det jag behöver för att koppla min bänkdiskmaskin till baksidan av kranen där det finns ett uttag.
Jag har ett verktyg för att skruva loss fästet som håller fast kranen undertill, för att kunna rotera på kranen däremot blir problemet i mitt fall att rören (vid vattenavstängningen) sitter fast och är vinklade, vilket innebär att jag inte kan rotera kranen för att komma åt på baksidan upptill, här är en video som visar hur jag tänkt göra, det är alltså steget med rotationen jag inte får till
.
Jag vet inte om jag vågar/bör skruva i rören själv, och lossa dem för att kunna rotera ut kranen? Har ni någon tanke? Förslag på annat sätt att göra det på?
 
  • Vattenledningar och avloppsrör under diskbänk med synliga kopplingar och vinkelproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenanslutningar under köksskåp med kopparledningar och vinklade rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske lossna på väggfästet under avstängningarna? Då är det ju större rörlighet med plaströren undertill. Det kanske räcker för att vrida kranen 45° för att kunna montera vinkeln?
 
Jag hade också trångt när jag monterade min.
Jag löste det följande tog en bits som jag kunde få mellan mutter och vägg.
Och satte på en ringnyckel innan jag satte biten i muttern då gick den att knäcka loss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.