Beställde grejerna i november men har av olika anledningar inte fått upp skåparna förrän nu. Och när vi öppnar första förpackningen så är glaset etsat!! Gaaah! Vill ju kunna se vad som är i vitrinskåparna utan att behöva öppna. Finns de bara med etsat glas? Finns ingen info på hemsidan att det ÄR etsat. Finns det inte utan måste vi välja en annan dörr. :down:
 
Ingen aning om det finns i klarglas eller inte, men om inte, kolla med en glasmästare vad de ska ha för att skära till i klarglas, borde vara en enkel och tämligen billig operation.
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
T
Vad fan är "skåparna"?:x
 
Jag jobbar hos en glasgrossist så nya glas fixar jag på en fikarast men kan inte för mitt liv se hur jagska få lös glasen utan att bryta sönder hela dörren.
 
tank77 skrev:
Vad fan är "skåparna"?:x
Ursäkta. Skåpen. Bättre nu?
 
Robert63 skrev:
Ingen aning om det finns i klarglas eller inte, men om inte, kolla med en glasmästare vad de ska ha för att skära till i klarglas, borde vara en enkel och tämligen billig operation.
Ja, nu när jag tänker efter så borde det väl gå att byta på något hyfsat enkelt sätt? Det händer ju att man har sönder vintrindörrar, kan inte vara omöjligt att byta glasen. Jag ska ringa kundtjänst och fråga. Håll tummarna. :)
 
R
vi har kök från ikea med klarglas i skåpen / vitrinskåp.
 
Roland112 skrev:
vi har kök från ikea med klarglas i skåpen / vitrinskåp.
Är det Ekestad? Jag har varit in och tittat på artikeln på hemsidan och det står inget om att det är varken klarglas eller etsat glas. Finns inga alternativ. Jag antog bara att det var klarglas. Går ej att se på bilden av luckan.
 
En miss av IKEA skulle jag säga. Ring och klaga!
De brukar vara tillmötesgående...

http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=EKESTAD+vitrindörr

Tittar man på bilden på luckan bara syns det inte alls att det är frostat glas och det står inte heller. Tittar man däremot på kombinationerna med svarta skåpen syns det att det är frostat ganska tydligt.

Vi hade en IKEA dörr till en garderob med glas en gång som sprack men den gick inte att byta. Folien på den var pålagd efter att glaset var insatt så det gick inte att ta ut glaset...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.