Hur funkar det när vi ska gå runt till banker? Boka tid?

Hur mycket lägre räntor fick ni av det?

Vart det till slut banken ni hade från början?

 
Japp, det var faktiskt samma bank som vi hade tidigare. Jag tog upp att vi har efterhört (vilket vi inte hade) med annan bank inom samma koncern som skulle ge oss bättre ränta och undrade lite så där om inte de kunde ge lite rabatt då jag helst såg att stanna kvar hos dem då de alltid skött mina bankaffärer så bra. Jag tror på att lägga det lite snyggt, de fattar vinken numera. Hon undrade hur mycket jag hade blivit erbjuden och jag sa att det är inte viktigt då jag helst vill vara kvar hos dem men självklart måste jag välja det bästa alternativet. Hon gick till chefen och kom tillbaka med erbjudandet om lägsta ränta på marknaden då 2.98%. Deras ränta låg runt 3.65 om jag inte missminner mig men bankkreditivet låg högre uppgåt 4,00 - 4,50%. Så vi blev nöjda.
 
Nu har jag varit runt till nordea och fsb, handelsbanken blir till veckan...

Jag vill helst vara helkund hos nån av dom, varför vet jag knappt  :-/

Om jag trissar dom mot varandra borde jag väl få ner räntan eller tror ni jag förlorar jag på att göra så? Dvs inte kolla med fler banker.

 
...nämn då att du är beredd på att bli helkund (i förhoppning om att de då kan sänka ytterligare). Så skulle jag gjort.

Lycka till!
 
Du ska definitivt trissa bankerna mot varandra. De har gott om marginal att ta av. Jag fick ner min ränta förvånansvärt många gånger under extravarven.

Så länge du har minst två banker kvar ska du fortsätta att förhandla.
 
Håller med ovanstående. Förhandla! Pruta!

Innan vi började våra förhandlingar trodde vi att ”de vanliga” bankerna i bästa fall skulle ligga på samma ränta som SBAB, eller strax därunder. Det visade sig ganska snart att de flesta inte hade några problem att gå ner en bra bit under SBAB:s nivåer.
 
Vad tror ni om att jag inte vill kolla med fler banker?

Får jag så lågt jag kan få utan att kolla med fler?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.