Hus tomte
Många som renoverar sina hus/radhus/lägenheter känner nog igen sej här;)

ja e definitivt inte blyg för att riva väggar å bygga nytt å bygga som ja vill å inte ta massa genvägar nånstans..

Blir sällan stressad av allt jobb bara kul me 100 bollar i luften:p

(ADHD) kan ja nog tycka e en bra ”sjukdom”:thinking:

Men när kä..ingen ringer på morgonen efter man droppat taket 5cm för hon ville ha ledpaneler i taket i hallen..
Hålen e sitter på plats vi kom överens om till panelerna.
Kabeln framdragen till elektrikern..

jo hon ringer å säger hon hittade en jättefin taklampa istället hon vill ha där istället:crysmile:

varför i hel.ete sänkte ja taket då:thinking:

eller när man flyttat ett uttag å sen ska hon möblera tvärtom men ändå så frågar man 100ggr innan man stänger väggen..

nä ja går fan in i väggen pga henne å inget annat jobba e fan bara kul (ibland)

många känner sej nog träffade

För dom e allt så lätt e ju bara :sweat:

Har massor me exempel som ja skiter i nu
 
A
Förstår inte. Har du problem med frugan?
 
  • Gilla
  • Haha
JonasZent och 1 till
  • Laddar…
Har du provat att prata med frugan om de som du skriver här? Hur du känner alltså.
Lycka till och ta hand om dig.
 
Här är det frugan (med adhd) som gör alla såna jobb själv, då gör det inget om man gör om jobbet femtioelva gånger för att man hinner ändra sig under tiden :p
 
Hus tomte
Johan1975z skrev:
Förstår inte. Har du problem med frugan?
nä inte d minsta bara att hon ändrar allt efter man ”stängt” väggen..
Ja menar för vissa är det så lätt att ”bara” göra

vissa saker e svåra å ändra när man e klar
 
Hus tomte
M Micke R. skrev:
Har du provat att prata med frugan om de som du skriver här? Hur du känner alltså.
Lycka till och ta hand om dig.
Pratar me henne varje dag;)
 
Hus tomte
Violina Violina skrev:
Här är det frugan (med adhd) som gör alla såna jobb själv, då gör det inget om man gör om jobbet femtioelva gånger för att man hinner ändra sig under tiden :p
fan kanske hon som har adhd här nu när du säger så där:thinking:
 
  • Haha
Violina
  • Laddar…

Bästa svaret

Du har inte fattat att man måste låta besluten mogna några månader innan man gör något :p
 
  • Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
Ni kanske ska bestämma mer vem som gör vad både i design och fixandet.

Har gör vi såhär:
Jag har idéerna. Jag läser på. Föreslår till sambo. Sambo godkänner eller inte godkänner. Då justeras mitt önskemål till godkännande men tas aldrig bort, ev godkänner om vi går ner i budget eller väntar lite. Är det monotoma ?stavning? eller minimalistiskt ordentlig touch som önskas fixar sambo. Jag fixar om det ges utrymme för kreativitet och ändrade planer.
Den som inte är nöjd får rätta till de värsta resten går att uthärda. Om vi ej fixar så är det sambo som ringer hantverkare och bollar allt med dom.

Så om vitt köksbord önskas av ena och prickigt av andra så blir de vit bas och valfri färg på prickar alternativt endast prickiga stolar till om de nu inte går att stå ut med prickigt bord
 
  • Gilla
Hus tomte
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Du har inte fattat att man måste låta besluten mogna några månader innan man gör något :p
Jag har fattat det men då slutar det alltid med att jag måste försvara mitt handlande med:

Humoristisk affisch som säger "If a man says he will fix it, he will. There is no need to remind him every 6 months.

Hur man än gör... :cry:
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
Nej, du måste försöka hitta någon sorts motfråga som hon måste fundera på ett tag, något svårt val. Fast är hon som du säger funkar inte det för då svarar hon ändå på tre sekunder :)
 
Hus tomte
Anna_H Anna_H skrev:
Nej, du måste försöka hitta någon sorts motfråga som hon måste fundera på ett tag, något svårt val. Fast är hon som du säger funkar inte det för då svarar hon ändå på tre sekunder :)
ibland 7sek ;)
 
Mitt förslag är att du kollar upp med tanten vad hon vill ha gjort. Göm alla säkringar. När tanten sitter framför dumburken och kollar på sitt favoriprogram kan du fixa till det hon ville att du skulle göra.
Lossa på en väggkontakt eller bara stick in en bit kabel i det vänstra hålet och den andra ändan i högra hålet du kommer att höra ett pof och så slocknar dum burken om du tryckt in kabeln i rätt uttag. Med en mild röst säger du -Älskling var ligger reservsäkringarna.
Vid ett tillfälle bad mina tantvänner som bor i ett kollektiv mej att fixa en lampsladd som var lite glapp. Testade sladden genom att snurra runt den ett par varv och så sa det pof och halva huset blev kolsvart. När vi dragit ut en massa skarvsladdar var deras favoritprogram slut för länge sedan. Så nu får jag bara fixa saker när hela tantgänget står bakom mej och kollar så allt blir rätt.
Fast egentligen är jag singel och bor ensam i en villa . Har så att säga ett polyförhållande med åtta tanter och en kille som bo i ett kollektiv. Kan rekommendera ett sådant förhållande. Åtta tanter som gillar tanter "nakna!" men inte klarar sig utan killar för det är bara SÅÅÅÅÅÅ pinsamt att bara gå ut med ett tjejgäng.
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
N nallepu skrev:
Åtta tanter som gillar tanter "nakna!" men inte klarar sig utan killar för det är bara SÅÅÅÅÅÅ pinsamt att bara gå ut med ett tjejgäng.
Hur är det då att gilla "nakna" killar och bara gå ut med åtta tanter?
 
  • Haha
vcx
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hur är det då att gilla "nakna" killar och bara gå ut med åtta tanter?
Tycker att det är ett toppengäng. Många som vi träffar och som känner oss tycker att vi är skitäckliga men många som varit på våra ständigt återkommande fester är JÄTTE! avundsjuka på oss. Förstår inte hur killar kan sjunka så lågt att man offrar större delen avsitt liv på en tant åt gången när man kan vara ett helt gäng som delar med sig av livserfarenheten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.