Hej.
Jag har fördragit i vägg flexrör för el och monterat dosor(för infällda uttag) men har insett att jag behöver fler uttag än två vid en dosa. Får man montera ett utanpåliggande fyrvägs på en dosa?
 
O OlaLindström skrev:
Hej.
Jag har fördragit i vägg flexrör för el och monterat dosor(för infällda uttag) men har insett att jag behöver fler uttag än två vid en dosa. Får man montera ett utanpåliggande fyrvägs på en dosa?
Det finns med 4 uttag ur en dosa.
Schneider har för 4 smala uttag.
Men det finns andra med 2 vanliga och 2 smala.
 
T
O OlaLindström skrev:
Hej.
Jag har fördragit i vägg flexrör för el och monterat dosor(för infällda uttag) men har insett att jag behöver fler uttag än två vid en dosa. Får man montera ett utanpåliggande fyrvägs på en dosa?
Inga problem, flera fabrikat av 4-vägs utanpåliggande är tom hålbild för att kunna sättas över en apparatdosa, tex

https://www.elbutik.se/product.html/schneider-exxact-surface-4-vagsuttag-utp

Då använder man dom här hålen (dock föredrar jag att även komplettera med ett par skruv i hörnen så att det sitter bra)
Ett demonterat vägguttag visar interna komponenter, cirklat fel, markerat potentiellt problemområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
T TechChad skrev:
Inga problem, flera fabrikat av 4-vägs utanpåliggande är tom hålbild för att kunna sättas över en apparatdosa, tex

[länk]

Då använder man dom här hålen (dock föredrar jag att även komplettera med ett par skruv i hörnen så att det sitter bra)
[bild]
Underbart!!!!!!
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
D
O OlaLindström skrev:
Underbart!!!!!!
Menar du apparatdosa när du använder kopplingsdosa i rubriken?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.