Jag har funderingar på att bygga en köksö, en mobil sådan. Min första tanke var att ha den helt fyrkantig. 110*110(*90 hög) men jag kan inte hitta några bilder på fyrkantiga. Är det så att det inte blir bra? Rent estetiskt eller praktiskt.
Alt 2 är att göra den 90*110 istället...
Jag har tänkt att ha överhäng för sittplats på två sidor, två av de som är i vinkel. Men kanske bör jag ha överhäng på både höger och vänster sida, sett framifrån, för att det ska se symmetriskt ut? Underdelen består av köksskåp 60*60. (Ev. 80*60)
Ön ska användas som frukostplats, buffébord och bakbord är det tänkt.

Kom med kreativa förslag. =) Tack!
 
Vi bygger vår nu, med 2x60 lådor och 2x60 (40 djupa) överskåp på andra sidan där barhänget kommer bli. Hade tänkt överhäng på 35cm. Så totalt blir den 137cm lång och 133cm bred.
Får se om man kommer runt och kan torka hela ön :)
Hörnorna på överhänget hade vi tänkt ha stora rund hörn på, så den inte känns så stor.

/Magnus
 
Hemmakatten
Det blir ju väldigt bökigt att kunna öppna skåpen och komma in i dom om man skall ha ett överhäng på 30-40cm. Man måste i praktiken ligga o krypa på knä för att hämta ut grejer från skåpen.
 
Jepp, det blir barförråd under överhänget.
Men ska man kunna sitta ordentligt som en arbetsplats så behövs minst 30cm skulle jag tro utan att slå i knäna.

/Magnus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.