Har gett mig på att sätta en fräsigare golvbrunn i badrummet nu när vi ska göra om där och började först titta på hörnbrunnar. Men nu har vi bestämt oss för plastmatta och inga hörnbrunnar finns för matta, bara klinkers.
Så då bestämde vi oss för en rak, väggnära brunn (finns för plastmatta), men enligt säljaren hos comfort kan man inte ha väggnära alls om man ska ha matta. Priset blev ändå i högsta laget för oss.

Så nu letar jag efter en "vanlig" fyrkantig golvbrunn, som ska få sitta i ytterhörnet av duschhörnan (där dörrarna möts). Men igen verkar jag bara hitta för klinker (Brukar vara döpta klinkerramar).

Finns det inga fyrkantiga golvbrunnar för plastmatta?
 
Vad jag vet så finns det inte för enkelt konsumentbruk. Har bara sett rostfria med grova galler, typ för industri och storkök tex.
Antagligen för att en fyrkantig klämring i plast svårare att få bra enkelt.
Klinkerramarna har en runt brunn under sig, det är bara ramen som sitter i pixet ihop med ytskiktet där.
 
Tycker det är lite konstigt. Har fått svar från Purus nu som säger att de inte har fyrkantiga golvbrunnar/silar för plastmatta, men deras "väggnära", avlånga har de till matta (600-1000mm)
 
Deras väggnära är väl rostfria? Dte går att bygga klämlister med helt annan stryka då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.