Hej alla!

Jag har ett bekymmer. I torsdags sprack vår gamla Norrahammar kökspanna från 1957. Det läcker lite vatten från den, men det är nog bara vattenmanteln.

Vad värre är, är att det kokade rejält. En massa vatten gick ut genom skvallerröret. Nu porlar elementen och det är kallt som i Gustav Vasas grav här inne. Det behövs helt uppenbart fyllas på vatten i systemet.

Jag har läst alla trådar här om sådant. Mycket bra och utförligt skrivna. Jag förstår allt. Utom det att jag inte har något pannrum. En kökspanna står ju - just det. i köket. Var fyller jag på vatten tro? Jag har kollat runt omkring där elpatronen sitter (precis bredvid pannan i ett skåp) men inte hittat någon indikation på att det är här du fyller på systemet.

Lite hjälp från någon som har erfarenhet av detta kanske? Det är inte helt rätt årstid att ha värmeproblem och att dessutom ha en fru som prompt ska ha vindkraftsel gör inte det hela roligare ;)
 
Finns det inte någon möjlighet att fylla på genom expansionskärlet?
 
Bilder! Fotografera pannan och "lådan med elpatronen" du kommer få svar mycket snabbare med beskrivande bilder på din anläggning.
 
Jag har inte photobucket så det blir skitsvårt att lägga upp bilder här.

Men om man ska fylla på direkt i expansionskärlet? Det borde väl i rimlighetens namn sitta på den högsta punkten radiatorkretsen? Jag hittar inget kärl! Jag har varit upp på kallvinden - där kommer inte en vuxen karl in. Jag fattar fan ingenting.
 
H
Du behöver inte photobucket för att lägga bilder här. Varje använder kan ladda upp bilder till sin profil för att använda i forumet. Använd "utökad svarsruta" istället för den vanliga. Sedan väljer du bifoga filer till inlägget. En pop-up kommer och där kan du lägga till och ladda upp bilder :)

Du kan även använda www.forumbilder.se för att ladda upp bilder. Gratis och mycket enkelt.
 
Redigerat:
Ahaa... okej, då får jag fota lite. Tack!
 
Lånade frugans photobucket =) DSC_0738.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hon som har tagit bilderna med.

DSC_0742.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så ser de ut.
 
P
Blev inte mycket hjälpt där :)
Första bild: elpatron
Andra bild : en panna framifrån :)
Ett tips dra hem appen photosynth och panorera runt så man får hela bilden så att säga.
 
H
Kan inte heller hjälpa med dom bilderna riktigt :/
 
Det är lugnt, jag hittade kranen. Den sätt inbyggd under diskbänken på ett jäkla konstigt sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.