Hej, jag har en lada där underlaget är av jord va något slag (tror jag). Underlaget lutar väldigt mycket och jag hade velat fylla upp med jord tror jag för att få ett plant underlag. Är detta korrekt tänkt? Vad för slags jord behöver jag köpa?
 
  • Ojämnt jordgolv i lada som lutar, med stora stenar till vänster och slätare yta till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lutande jordgolv i lada med stenvägg och trästolpar, metallräcke i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inuti en lada med ojämnt jordgolv som lutningar, stödstolpar och stenvägg syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämnt jordunderlag i en lada med synlig lutning och några spridda småstenar och träflis.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Jordgolv i en lada som lutande underlag med synliga stenar och strå av halm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du ska inte ha jord. Du ska ha något krossmaterial. 0-18 bergkross är lätt att handskyffla. Är det tjockt kan 0-40 vara lämpligare.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
G-83 G-83 skrev:
Du ska inte ha jord. Du ska ha något krossmaterial. 0-18 bergkross är lätt att handskyffla. Är det tjockt kan 0-40 vara lämpligare.
Menar du ett tjockt lager krossmaterial med jord på toppen eller endast krossmaterial?
 
Vill du ha jord?
 
  • Gilla
Sina Jeddi
  • Laddar…
Det finns ju jordstampade golv.
Berätta vad du ska ha golvet till så kan vi svara bättre.

/W
 
  • Gilla
Sina Jeddi
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Det finns ju jordstampade golv.
Berätta vad du ska ha golvet till så kan vi svara bättre.

/W
Hej, tänker mig att man ska kunna ha middagar där och fester. Så inget golv som behöver hantera stora vikter. Men mitt primära syfte var egentligen att få det plant. Resten av ladan ser ut att ha jordgolv. Det är bara ena delen som lutar på detta sätt.
 
Släpa inte in jord...

Ta stenmaterial med en 0-fraktion så blir det jämt och stabilt.

/ATW
 
  • Gilla
Sina Jeddi
  • Laddar…
Då tycker jag att 0-18 är bra. Padda gärna det så får du ett stabilt golv.
 
  • Gilla
Sina Jeddi
  • Laddar…
Perfekt. Tack för hjälpen.
 
  • Gilla
G-83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.