Jag har bilat bort två gamla stålrör för oljepåfyllningen till oljetanken som låg intill en ventilationskanal. Hur fyller jag upp utrymmet? Alltså det till vänster, ventilationskanalen skall vara kvar!
Gjuta? Mura med tegelsten eller liknande?
Jag förstår ju att utsidan skall putsas. Luckan i teglet är efter luftningshuven till det ena röret.
 
  • En lufthål i en tegelvägg, kvar efter att luftningshuven till ett stålrör tagits bort. Utrymmet är fyllt med byggdamm och rivningsrester.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hål i fasaden av ett tegelhus där gamla stålrör för oljepåfyllning har bilats bort, en ventilationskanal och växtlighet syns nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Får du tag på lite gammal tegelsten så kan du knacka ut passbitar som du fäster med murbruk, du kan använda hönsnät som armering för att hålla det på plats. Behöver inte vara särskilt snyggt då du kan försegla och jämna ut allt med några tjockare lager puts eller husfix på slutet.
 
  • Gilla
aweste00
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
Får du tag på lite gammal tegelsten så kan du knacka ut passbitar som du fäster med murbruk, du kan använda hönsnät som armering för att hålla det på plats. Behöver inte vara särskilt snyggt då du kan försegla och jämna ut allt med några tjockare lager puts eller husfix på slutet.
OK, tack! Jag har hittat en tegelsten som jag tror fyller upp 75%. Synd att jag slängde en meter hönsnät i våras...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.