Jag har alltså teglade väggar inomhus med 1-2 cm puts utanpå. Osäker på om någon av väggarna är ren betong. Tror inte det.
Jag har iaf fyllt flera hål tidigare med en hemmagjord "sprits" av en plastpåse som jag vek och husfix(cementbaserad) som jag pressade ut genom pipen, men denna kvällen gick det inte.
Antagligen för att jag inte hade tålamodet hela vägen. Det blev bara skit så jag gav upp.

Så jag har googlat runt på andra lösningar och fann till slut denna produkten!
http://www.fischersverige.se/desktopdefault.aspx/tabid-1917/781_read-4507/

Det ser dessvärre inte ut som att någon säljer den någonstans =/
Så finns det alternativ till detta?
Jag vill verkligen ha en pip så jag kan pressa in det ordentligt djupt i hålen och vara säker på att fylla dem. Spackel med spatel kommer inte på tal. Man kan väl aldrig få in det längre än 2 cm?

Jag vill ha möjlighet att kunna borra på samma ställe igen om det skulle behövas eller för nästa ägare så jag vill ju återställa väggen i ursprungligt skick. Nu har jag ju inte testat att borra på samma ställe där jag tidigare lagat så det kanske inte går iaf(?). Spricker lagningen? någon som vet? Isf är det väl skitsamma så då kan jag lika gärna bara täppa till dem utvändigt med spatel.

Tankar och synpunkter mottages gärna.

Tack för titten :rolleyes:
 
Så, tänkte jag kunde avsluta med att berätta hur jag till slut gick tillväga. Köpte en paket "rep och fix" som är en cementbaserad spackelmassa. Detta tillsammans med en sprits från Willy's funkade väldigt bra. Jag sköt in det så långt jag kunde i hålen och kan bara hoppas att det fyllde ut ordentligt.
 
Tack. hört talas om det också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.