Hej
Jag undrar om man kan lägga i lägenheten massiv furugolv på betong.
Finns det någon som kan hjälpa till att installera golvet?

Mvh
Jenny
 
J Jenny L skrev:
Hej
Jag undrar om man kan lägga i lägenheten massiv furugolv på betong.
Finns det någon som kan hjälpa till att installera golvet?

Mvh
Jenny
Det skall nog gå bra, eventuellt med något mellanlägg då om det inte skall läggas flytande på en foam/matta.
En golvläggare bör kunna göra det, och veta hur man fäster in det, beroende på golv osv.
 
  • Gilla
Jenny L
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Det skall nog gå bra, eventuellt med något mellanlägg då om det inte skall läggas flytande på en foam/matta.
En golvläggare bör kunna göra det, och veta hur man fäster in det, beroende på golv osv.
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Det skall nog gå bra, eventuellt med något mellanlägg då om det inte skall läggas flytande på en foam/matta.
En golvläggare bör kunna göra det, och veta hur man fäster in det, beroende på golv osv.
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Det skall nog gå bra, eventuellt med något mellanlägg då om det inte skall läggas flytande på en foam/matta.
En golvläggare bör kunna göra det, och veta hur man fäster in det, beroende på golv osv.
Hej Klas
Tack för ditt svar.
Vet du om någon golvläggare kan tänka sig göra det?
 
J Jenny L skrev:
Hej Klas
Tack för ditt svar.
Vet du om någon golvläggare kan tänka sig göra det?
Kolla med dom ni köpte golvet av om dom har några kontakter....annars beror det mycket på var ni bor osv...
 
  • Gilla
Jenny L
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Kolla med dom ni köpte golvet av om dom har några kontakter....annars beror det mycket på var ni bor osv...
Hej igen
Tack snälla.
Ha en fin efton.
Mvh
Jenny
 
J Jenny L skrev:
Hej
Jag undrar om man kan lägga i lägenheten massiv furugolv på betong.
Finns det någon som kan hjälpa till att installera golvet?

Mvh
Jenny
Sen på bollen men dom vägar ni har är
1. Lägga skivmaterial och skruva golvet i dessa
2 limma golvet mot betongen med ett ms- polymerlim

Ett massivt trägolv skall alltid fästas i underlaget
Om man vill lägga flytande skall detta då göras med ett furuparkett golv.

För att hitta anslutna företag till branschorganisationen gå till www.gbr.se sedan finns det massor av duktiga hantverkare runt om vårt land som inte är anslutna så tipset om inköpsställen är inte fel.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
J Jenny L skrev:
Hej Klas
Tack för ditt svar.
Vet du om någon golvläggare kan tänka sig göra det?
T Torkad gubbe skrev:
Sen på bollen men dom vägar ni har är
1. Lägga skivmaterial och skruva golvet i dessa
2 limma golvet mot betongen med ett ms- polymerlim

Ett massivt trägolv skall alltid fästas i underlaget
Om man vill lägga flytande skall detta då göras med ett furuparkett golv.

För att hitta anslutna företag till branschorganisationen gå till www.gbr.se sedan finns det massor av duktiga hantverkare runt om vårt land som inte är anslutna så tipset om inköpsställen är inte fel.
Hej
Tack för ditt svar. Jag försökte gå in på länken www.gbr.se men det gick inte. Jag behöver hjälp av hantverkare som kan lägga golvet.
 
förlåt yrkesskada självklart har dom det utskrivet för att inga missförstånd skall ske så här kommer länken Golvbranschen, GBR
 
  • Gilla
Jenny L
  • Laddar…
T Torkad gubbe skrev:
förlåt yrkesskada självklart har dom det utskrivet för att inga missförstånd skall ske så här kommer länken Golvbranschen, GBR
Tack ska du ha.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.