Ja, som sagt, skall det vara flytande eller skruvat?

Skall jag slå ihop sponten eller lägga glipa?

En annan fundering jag har:
I dagens läge har jag trall. För enkelhetens skull tänkte jag lägga furugolvet uppepå trallen, eftersom det blir stadigare då. Jag skall olja och därefter såpa golvet, om ingen har något bättre förslag. En vacker dag skall jag kanske stoppa cellplast under trallen, mellan reglarna, och därför tyckte jag att det kan vara lika bra att slänga på åldersplasten på en gång.

Om jag nu har furugolvet på åldersplasten, kommer det att bli mögel under furugolvet då?

Om jag har trallen mellan cellplast och åldersplast, kommer trallen mögla då?
 
bump
 
Bumpar igen då jag har tänkt göra samma sak.

Om man bara lägger ovanpå trallen, kan man lägga en tunn frigolitskiva under? Ska det vara plast? Det kalla rummet (ett lusthus) är isolerat men rätt otätt och kommer bara att värmas upp vid behov, alternativt hållas frostfritt för växter. Kan väl nämnas att det är precis bredvid poolen och kan därför bli rätt blött.

Erfarenheter? Tips?
 
lägg ingen plast.. plast lägger du bara underst om du tex lägger ett tralldäck på plattor eller jord för att inte få upp fukten i golvet.. annars ingen plast... möjligen vanlig vindpapp om man vil undvika drag (om det finns)

i övrigt, om trallen är jämna och fina, lägg furu golvet rakt ovanpå bara, men varken limma eller skruva första året, är det ett uterum så kommer golvet att torka ganska så mycket, och då får du lägga om det förr eller senare för det kommer torka ifrån i sponten och man får ganska så fula sprickor i golvet...

men detta har ju lite att göra med hur pass det är isolerat osv under trallen osv...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.