Hej
Håller på med en liten toalett där det blir golvgips under klinker. (Mindre än 3 kvm.)

Läste följande på byggmax sida:
Tänk på att golvgips är hårdare än vänligt gips och behöver speciell skruv.
https://www.byggmax.se/golvgips-p07216


Såg att deras förpackning är på 700st, 189:- inga jättepengar. Men skruven kanske är så speciell så man inte riktigt kan ha den till andra projekt.
Jag gissar att i mitt fall kanske jag skulle använda runt 50 st. Lite synd att ha 650 som ligger.
Vad tror ni kan man köra med vanlig gipsskruv istället eller måste man ha denna hårdare skruv.

Mvh
Fredrik
 
Det är en annan typ av skruv för golvgipa, då en vanlig gipsskruv vandrar lätt upp i golvet annars
 
  • Gilla
fredand44
  • Laddar…
F fredand44 skrev:
Hej
Håller på med en liten toalett där det blir golvgips under klinker. (Mindre än 3 kvm.)

Läste följande på byggmax sida:
Tänk på att golvgips är hårdare än vänligt gips och behöver speciell skruv.
[länk]


Såg att deras förpackning är på 700st, 189:- inga jättepengar. Men skruven kanske är så speciell så man inte riktigt kan ha den till andra projekt.
Jag gissar att i mitt fall kanske jag skulle använda runt 50 st. Lite synd att ha 650 som ligger.
Vad tror ni kan man köra med vanlig gipsskruv istället eller måste man ha denna hårdare skru

Mvh
Fredrik
På många Karl Hedin brukar det finnas möjlighet att köpa skruv löst om man inte har behov av en hel förpackning.

På Essves skruv syns gängorna under precis under skallen som gör att skivan trycks neråt.
En webbsida som visar en hårdgipsskruv för trä med beskrivning och bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fredand44
  • Laddar…
Tusen tack för svaren! Då blir det sådana skruvar!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.