Hej

Precis som rubriken lyder... har kollat bosch hemsida och enligt den funkar endast skenor som med samma modellbeteckning med den skillnaden att längden skiljer sig och det finns endast två random längder... verkar absurt att endast två olika längder funkar...


Mvh D...
 
Tackar


Har svårt att märka vad som modifierats utöver det som nämns och ifall det var enkelt... antar att jag måste sitta med styskeneadaptern...
 
D dokimazooo skrev:
Tackar


Har svårt att märka vad som modifierats utöver det som nämns och ifall det var enkelt... antar att jag måste sitta med styskeneadaptern...
Det finns nog ingen uppmärkt hålbild till POFen, men genom lite borrande/försänkande verkar de funka fint. :)
 
  • Gilla
dokimazooo
  • Laddar…
Det finns ett prisvärt paket med kortare skena, tvingar och adapter.
 
  • Gilla
dokimazooo
  • Laddar…
FSN OFA 800 KIT
fraserset-bosch-fsn-ofa-32-m-och-fsn-800.jpg
1395:- på Proffsmagasinet får anses konkurrenskraftigt, €121 i Tyskland (fri frakt).
 
  • Gilla
dokimazooo
  • Laddar…
Tänkte mera köpa boschs sänksåg med tillhörande skena, samtidigt som jag har köpt en pof 1400. Tvekar dock på sänken eftersom den saknar klyvkniv o så funtar jag på att köpa makitas batteridtivna sänk.
 
D dokimazooo skrev:
Tänkte mera köpa boschs sänksåg med tillhörande skena, samtidigt som jag har köpt en pof 1400. Tvekar dock på sänken eftersom den saknar klyvkniv o så funtar jag på att köpa makitas batteridtivna sänk.
Du kan köra FSN OFA´n på Makita skenan om du skulle välja Makita sänksågen istället för Boschen. Har än så länge inget att klaga på gällande Boschsågen.
Batterivariant likt Festools HKC vore trevligt. :)
 
  • Gilla
dokimazooo
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Du kan köra FSN OFA´n på Makita skenan om du skulle välja Makita sänksågen istället för Boschen. Har än så länge inget att klaga på gällande Boschsågen.
Batterivariant likt Festools HKC vore trevligt. :)
Roligt att få lite input på boschs sänk. Är lite nojjig för avsaknaden av klyvkniv bara.

Ja, batteri känns som framtiden. Bor i lght o har snöat in på snickeri liksom, så tänkte bunkra batteridrivna grejer o sen köra på nåt avsides ställe
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.