Vill göra en glasveranda bredvid nuvarande hus där vi gjuter en platta med golvvärme. Dock så lär den upp 750 mm för att hamna i samma nivå som nuvarande hus.

Har sneglat på dessa isolerade sockelelement i höjden 900 mm: http://www.benders.se/sortiment/isolering/sockelelement/sockelelement-l/

Tanken är då att jag gräver ner dessa 150 mm, fyller de med makadam upp till 500 mm. Sedan 300 mm isolering och 100 mm betong och golvvärme.

Har jag uppfattat det rätt eller ska dessa element inte användas på detta sätt? De kanske måste grävas ner mer än vad jag planerat att göra?

Bifogar en bild på hur jag tänkt mig allt:
Sektion av grund för glasveranda visar makadambotten, kantelement, makadamfyllning, isolering och gjuten platta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åsa Lund
Troligen billigare att fylla med Leca?
 
richardtenggren
Tror du missat kantbalken, nu är jag rätt novis, men tror att man inte lägger cellplasten ända ut till kantelementen, då man vill få ner betong där för att bilda en kantbalk:)
Jag kommer göra en liknande lösning på vår tillbyggnad:)
 
Hur är det tänkt att man ska använda höga sockelelement? Är det ok att fylla med makadam enligt skissen?
 
sthl72 sthl72 skrev:
Hur är det tänkt att man ska använda höga sockelelement? Är det ok att fylla med makadam enligt skissen?
Hej. Kommer in sent här. Hur gick det med plattan? Gjorde du enligt din ritning eller fick du ändra på nåt? Har en identiskt projekt på gång.
 
Bombadillen Bombadillen skrev:
Hej. Kommer in sent här. Hur gick det med plattan? Gjorde du enligt din ritning eller fick du ändra på nåt? Har en identiskt projekt på gång.
Nä sålde kåken och köpte större :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.