Har funderat mellan en McCulloch ROB 1000 eller Gardena silento life 750.
Det lutar lite mer år Gardenan för min gräsmatta ligger nog på runt 600m2 och folk verkar ha lite bekymmer med ROB 1000.

Det ända som fått mig att inte klicka på beställknappen är att passagen jag har till baksidan är en ca 70cm bred stengång. På ena sidan en altan och andra häck.
Gardena har enligt hemsidan något som kallas för EasyPassage vilket gör att man kan be klipparen att köra mitt över guidekabeln vilket jag gissar jag behöver i mitt fall men jag hittar inget om att Life-modellerna har den funktionen?

Min tanke var som jag ritat på bilden lite grovt.

Är det någon som har någon erfarenhet att dela med sig av?
 
  • Grov planritning av trädgård som visar en föreslagen rutt för en robotgräsklippare, markerad med rött, runt en gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Min life börjar följa kabeln exakt när den slår i något på vägen ut. Jag har en passage som är väldigt trång och som den tar sig igenom utan problem. Eventuellt kan det bli problem om det är just begränsningskabeln som den tar i och inte andra objekt, jag är lite osäker på det just nu.
Men om du lägger kabeln precis i kanten av passagen så att klipparen slår i passagen "vägg" innan den hinner reagera på kabeln så är jag säker på att det kommer att fungera utmärkt.
 
  • Gilla
Seamountain
  • Laddar…
En McCulloch S600 (S, inte R) skulle ju fungera bra för din tomt om den är 600 m2. McCulloch säger ju +20%, så det blir 720 m2 i praktiken.
Men personligen hade jag valt en life (vilket var exakt vad jag gjorde också).
 
G golfgreen skrev:
En McCulloch S600 (S, inte R) skulle ju fungera bra för din tomt om den är 600 m2. McCulloch säger ju +20%, så det blir 720 m2 i praktiken.
Men personligen hade jag valt en life (vilket var exakt vad jag gjorde också).
Vad var det som fick dig att ta Gardena istället?
 
S Seamountain skrev:
Vad var det som fick dig att ta Gardena istället?
Det var den billigaste med uppkoppling (av alla "Husqvarna-märken"). I slutet av förra säsongen så var det mycket nära att jag köpte en McCulloch R1000, men den hann ta slut i affären jag skulle köpa den i.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.