Utanför vår tomt så arrenderar vi en gräsplätt om ca 600m2. Funderar på att sätta upp ett enkelt stängsel där, mest för att visa att det inte är "öppen-plats". Blir nog då ett grönplastat stängsel, ca 90cm högt. (en billig Gunnebo kopia från tex Jula eller Harald Nyborg). Det jag undrar är om det räcker med stolpe var 3:e meter? Och ska man bara slå ner stolpar eller bör man använda plintar? Det ska ju vara hyffsat stabilt, klara lite fotbollsskott etc. Vinden är ju inget problem då det blåser igenom.
Eller ska man köpa några säckar "plintbetong"? En 25kg säck borde väl räcka till mer än en stolpe då man inte behöver gjuta jätteklumpar till stolparna.

Vill gärna ha lite tips & synpunkter. :)
 
Huruvida 3m räcker eller inte är jag osäker på, kanske det gör det. Fast om jag vore du så skulle jag nog inte bara slå ner stolparna utan ha ett fundament som du sätter dem i, antingen så gjuter du själv eller så använder du färdiga betongplintar att stoppa ner i jorden bara. Det finns också "ankare" av metall som du kan använda, kommer inte ihåg vad de heter nu, en spetsformad historia som du enkelt slår ner i backen och sedan trär in stolpen i, finns hos alla bygghandlare i olika dimensioner. Sistnämnda är enklast för då slipper du gräva!
 
Fundera också på fårstängsel - det finns både billiga och snygga sådana.
 
funderar på Julas stängsel mest ju nu faktiskt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.