Har haft min automower sedan början av 2011, så nu är det 4.e säsongen den kör. Har inte haft inne den på service ännu, den har gått 2564h och 2326 laddningar. Hade problem med att den hängde sig på "ange pin kod", beställde ny packning till karosshalvorna och lite annat för att få igång den och har löst det problemet nu. När jag öppnade den var den torr och fin inuti, inga tecken på vattenläckage.
Frågan är om det är värt att lämna den på service, min har mjukvaran från oktober 2010 och vad jag förstått finns det ingen senare? Känns surt att hosta upp 1500 spänn för en service när det enda som görs är sånt jag klarar själv. Det enda man inte kan fixa själv är ju mjukvaruupdatering, men om det ändå inte finns någon senare så...
Sedan batteriet, vad tror ni, ska jag passa på att byta när den ändå är öppen? Har inte märkt av några dramatiska försämringar av batteriet ännu? Hur långt brukar det hålla? Känns som 4 säsonger ändå är rätt bra så man kanske ska passa på när den ändå är öppen? Någon som har erfarenhet av batterilagrets ersättningsbatteri?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.