Hej!

Funderar på att köpa en mini-varmvattenberedare men hittar inte vad det egentligen heter.
Så nu hoppas jag ni kan hjälpa mig då jag beskriver det så här:

Såg i något program, tror det var "koloniområdet iris" hur en person hade någon form av väldigt liten vatten-värmare på väggen för att snabbt värma vatten till handfatet. Jag antar att det inte funkar som en vanlig beredare som lagrar vatten, utan denna värmde inkommande vatten mycket snabbt.
Antar att det är någon elpatron på si sådär 2000w som vattnet rinner över och värms blixtsnabbt på.

Men då jag söker efter en sådan manick hittar jag ingenting som liknar detta.

Jag hoppas jag förklarat vad det är och hoppas nu någon kan hjälpa mig vad det heter eller föreslå någon produkt.

Stort tack på förhand

Fredrik
 
Den du tänker på är väldigt vanlig i utlandet, tex england men mindre vanlig i sverige.
Jula har en liten modell för en bilig peng men som vanligt så får man vad man betalar för.. funkar helt ok till ett handfat i gäststugan tex
 
Har du inte tillgång till 3-fas så finns det gasoldrivna. De är i o f s inte särskilt vanliga här, men om du googlar runt lite så borde du kunna få tag på en i europa.
 
Min erfarenhet är att med 6 kW kan man tvätta händerna under rinnande vatten om man snålar med vattnet.

Jag förstår att genomströmmningsvärmare inte är någon större succé i Sverige, Vi ha för svaga elsystem/det kostar för mycket att säkra upp så värmaren funkar.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.