men är det mycket snyggare med trädäck tycker ni?
vi är inte händiga alls så det känns så smidigt att bara köpa trall.
vad tycker ni?!!
 
Om ni lägger trall krävs det att underlaget är helt plant för att det ska bli snyggt och praktiskt.
Det tar mer tid och kraft att bygga trädäck jämfört med att lägga ut trall men resultatet blir så mycket gedignare. Oftast räcker det att ni lägger reglar under och sen skruvar i brädor över. Gör först en ritning hur ni tänkt ha det. Det går snabbare än man tror när man väl börjat.
 
Trall kräver som sagt en helt plan yta, annars ser det för jäkligt ut. I min mening är det faktiskt avsevärt lättare att lägga ett trädäck än trall. Och det håller sig plant mer eller mindre för evigt om man gräver och gjuter plintar till tjälfritt djup. Trallen rör sig med tjälen.
 
Om man inte har ork eller tid att bygga ett ordentligt träcäck skulle jag hellre lägga ut grus. Hundra gånger snyggare och trevligare än "trallar"...
Och att bygga ett trädäck behöver inte vara särskilt svårt eller tidskrävande för den delen.
 
Westsidestar, vad har ni för underlag, hur ser det ut idag?
 
imported_Anders_S skrev:
Om man inte har ork eller tid att bygga ett ordentligt träcäck skulle jag hellre lägga ut grus. Hundra gånger snyggare och trevligare än "trallar"...
Och att bygga ett trädäck behöver inte vara särskilt svårt eller tidskrävande för den delen.
Håller med fullständigt. Grus är underskattat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.