Ska flytta ifrån en lägenhet (hyresrätt) om två veckor och passade på att skruva ner hyllor för att kunna spackla skruvhålen. Upptäcker då att färgen från väggen fäst i hyllan och jag behöver skära loss med kniv. Mycket fula märken i pch med att färglagret helt lossnat i långa linjer!

Hur gör jag detta fint på enklast möjliga vis? Antar att jag behöver slipa med sandpapper, spackla och ev måla? Men behöver då hela väggen målas för att det ska bli bra?

Tacksam för hjälp!
 
  • Vägg med skruvhål och färg som lossnat i linjer efter att en hylla avlägsnats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit vägg med långa linjer där färg lossnat och skruvhål efter borttagning av hyllor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit vägg med ett skruvhål och långa avskalade färgremsor som behöver spacklas och målas om.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Välkommen till forumet!

F Finnkrisp skrev:
Antar att jag behöver slipa med sandpapper, spackla och ev måla?
Ja, ungefär så men du behöver slipa efter spacklingen också, måla behövs för annars kommer man tydligt att se ränderna tror jag.

F Finnkrisp skrev:
Men behöver då hela väggen målas för att det ska bli bra?
Det är nog svårt att få det där snyggt utan att måla hela vägen. Men hör med hyresvärden vad de har för krav på hur det ska se ut.

Eller lämna kvar hyllorna till nästa hyresgäst?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!


Ja, ungefär så men du behöver slipa efter spacklingen också, måla behövs för annars kommer man tydligt att se ränderna tror jag.


Det är nog svårt att få det där snyggt utan att måla hela vägen. Men hör med hyresvärden vad de har för krav på hur det ska se ut.

Eller lämna kvar hyllorna till nästa hyresgäst?

Tack för svaret Birgit! Vi har provat lite med att bara spackla ner det. Ska ta ett snack med hyresvärden om hur de ser på saken! Det är lite tight om tid för oss att måla om hela väggen, nämligen. Samtidigt vill man att det blir bra för nästa hyresgäst!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.