Köpt ett torp som vi håller på och renovera. Klart inuti, och nu dags för utsidan. Går det att göra grunden lite snyggare utan alltför stort jobb. Typ måla men någon färg, eller måste man putsa den. Ute efter ett OK resultat, och eftersom vi ska byta panel om 3-5 år så vill vi inte göra något omfattande nu.
 
  • Renoverat vitt torp med oputsad grund, i grönt landskap med trädgårdsmöbler och gammalt skjul.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
HumlansMyra
  • Laddar…
M Melker1968 skrev:
Köpt ett torp som vi håller på och renovera. Klart inuti, och nu dags för utsidan. Går det att göra grunden lite snyggare utan alltför stort jobb. Typ måla men någon färg, eller måste man putsa den. Ute efter ett OK resultat, och eftersom vi ska byta panel om 3-5 år så vill vi inte göra något omfattande nu.
Det där var kanonsmart gjort. Ser att du fick till en trevlig parkeringsplats för gräsklipparen också och den idéen kommer jag nog stjäla. Nu när det närmare sig så kommer jag nog bygga liknande ditt fast det blir ett papptak.
Hur tätar man enklast mellan taket och tegelväggen?
 
  • Haha
Cheesen
  • Laddar…
Kroll81 Kroll81 skrev:
Det där var kanonsmart gjort. Ser att du fick till en trevlig parkeringsplats för gräsklipparen också och den idéen kommer jag nog stjäla. Nu när det närmare sig så kommer jag nog bygga liknande ditt fast det blir ett papptak.
Hur tätar man enklast mellan taket och tegelväggen?
Svarade du verkligen på rätt fråga?
 
Cheesen
M Melker1968 skrev:
Köpt ett torp som vi håller på och renovera. Klart inuti, och nu dags för utsidan. Går det att göra grunden lite snyggare utan alltför stort jobb. Typ måla men någon färg, eller måste man putsa den. Ute efter ett OK resultat, och eftersom vi ska byta panel om 3-5 år så vill vi inte göra något omfattande nu.
googla på sockelskivor
 
  • Gilla
Melker1968
  • Laddar…
Skaffa en älskare till frun och avvakta tills det är dax att renovera mer ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Sofriko och 2 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
googla på sockelskivor
Det är väl att betrakta som omfattande skulle jag säga. Och dyrt.
Jag hade nog bara köpt ngn sockelfärg på ÖoB och smetat på tills vidare.
 
  • Gilla
Melker1968
  • Laddar…
Putsa är väl det som behövs för att grunden ska se vettig ut.
Det tråkiga med att måla är att det blir drygt om man vill göra snyggt sedan (=putsa), eftersom all färg måste bort i så fall.
Annars går det väl bra att ha den som den är om det är tänkt att göras vid senare?
 
  • Gilla
Melker1968
  • Laddar…
Slamma?
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Det är väl att betrakta som omfattande skulle jag säga. Och dyrt.
Jag hade nog bara köpt ngn sockelfärg på ÖoB och smetat på tills vidare.
Lite där jag är i tanken. Frågan om det ser förj-kligt ut...
 
BengtH BengtH skrev:
Slamma?
Mellanting mellan att bara måla och göra en riktig puts antar jag att du menar... Låter klokt efter lite googling. Sen är frågan om en halvhändig snubbe som jag klarar det...Tack
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Oldboy Oldboy skrev:
Putsa är väl det som behövs för att grunden ska se vettig ut.
Det tråkiga med att måla är att det blir drygt om man vill göra snyggt sedan (=putsa), eftersom all färg måste bort i så fall.
Annars går det väl bra att ha den som den är om det är tänkt att göras vid senare?
Hmmm... Tack. Att måla är alltså inte smart om man vill putsa senare, då den måste bort innan putsning? Vet du om det gäller alla färgtyper?
 
Cheesen Cheesen skrev:
googla på sockelskivor
Hmmm. Tack! Frågan är om det inte blir billigare/bättre att putsa. 500 kr kvm för skivor + montering. Har iofs ingen aning om vad en vettig murare (?) tar för att putsa
 
M Melker1968 skrev:
Vet du om det gäller alla färgtyper?
Det tror jag.
 
  • Gilla
Melker1968
  • Laddar…
Kroll81 Kroll81 skrev:
Det där var kanonsmart gjort. Ser att du fick till en trevlig parkeringsplats för gräsklipparen också och den idéen kommer jag nog stjäla. Nu när det närmare sig så kommer jag nog bygga liknande ditt fast det blir ett papptak.
Hur tätar man enklast mellan taket och tegelväggen?
A andersmc skrev:
Svarade du verkligen på rätt fråga?
Ojoj så det kan gå
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.