Min BRF ville spara pengar på målning genom att låta medlemmarna i föreningen måla själva. Tanken var att fylla i skrapmärken osv med färg. De vita väggarna gick hyfsat bra, men hissväggarna blev katastrof. Folk tog för mkt färg och målade i olika riktningar. Och fyllde inte bara i märkena utan tog bredare penseldrag. Dessutom var nyansen fel och för mörk. Nu ser det fruktansvärt fult ut. De ansvariga menar att vi kan måla över fläckarna i rätt (=ljusare) nyans. Själv tänker jag att hela hissväggarna behöver målas om, kanske även slipa ned de påmålade fläckarna och grundmåla. Vad tror ni?
 
  • Ojämnt målade fläckar på en hissvägg med fel nyans och breda penseldrag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
  • Ledsen
mikethebik och 10 till
  • Laddar…
R
H Hillevina skrev:
Min BRF ville spara pengar på målning genom att låta medlemmarna i föreningen måla själva. Tanken var att fylla i skrapmärken osv med färg. De vita väggarna gick hyfsat bra, men hissväggarna blev katastrof. Folk tog för mkt färg och målade i olika riktningar. Och fyllde inte bara i märkena utan tog bredare penseldrag. Dessutom var nyansen fel och för mörk. Nu ser det fruktansvärt fult ut. De ansvariga menar att vi kan måla över fläckarna i rätt (=ljusare) nyans. Själv tänker jag att hela hissväggarna behöver målas om, kanske även slipa ned de påmålade fläckarna och grundmåla. Vad tror ni?
Ja det ser gräsligt ut 😬 lite slip på det målade och sedan måla hela ytan är det enda rätta😊
 
  • Gilla
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
Fairlane
Jag håller med Rejäl här.

Sen gillar jag när en BRF försöker göra saker själva/tillsammans, men så där dåligt kan väl ingen måla utan att göra det för att demonstrera att man inte vill?
 
  • Gilla
  • Haha
TSkoogh och 17 till
  • Laddar…
Jag är chockad själv. Mest chockad att ingen satte stopp när man såg hur fel det blev. Tack för svar, då har jag lite support och kan ta detta vidare till styrelsen.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
Nu har ni ett socialt projekt att ta tag i nästa år med 🙃

Liten miss med färg nyansen, men det ser ändå hyggligt lätt ut att ordna till.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Nu har ni ett socialt projekt att ta tag i nästa år med 🙃

Liten miss med färg nyansen, men det ser ändå hyggligt lätt ut att ordna till.
Ja exakt! Hur menar du med hyfsat lätt? Tänker du också slipa och måla om hela hissväggarna?
 
Fairlane
Min dotter fick hjälpa till att måla om sitt rum när hon var 8 år och hon målade mycket bättre än så där.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Min dotter fick hjälpa till att måla om sitt rum när hon var 8 år och hon målade mycket bättre än så där.
Det kan jag tänka mig! Här ser det ut som att vi bjudit 3-åringar att måla om..! 😬
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
H Hillevina skrev:
Ja exakt! Hur menar du med hyfsat lätt? Tänker du också slipa och måla om hela hissväggarna?
Ja eller skrapa bort fel färg med en färgskrapa.
Sen måla över de fläckar som behövs.

Samma färgton borde en färgbutik kunna blanda ihop om de får en bit avskrapad färg ( av rätt kulör).
 
"Om jag gör det tillräckligt dåligt så ber dom mig inte igen."
 
  • Gilla
  • Haha
EllinorLag och 13 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Ja eller skrapa bort fel färg med en färgskrapa.
Sen måla över de fläckar som behövs.

Samma färgton borde en färgbutik kunna blanda ihop om de får en bit avskrapad färg ( av rätt kulör).
Jag är osäker på om det kommer att bli bättre att bara måla över fläckarna. Tänker att även om det är exakt rätt nyans kommer de övermålade fläckarna ändå att synas. Tänker som Rejäl skrev ovan, att hela väggarna behöver målas, inte bara fläckarna. Men jag vet inte. Har själv aldrig målat på detta sätt tidigare. Brukar aldrig måla fläckvis... Men funkar det så visst. Det är det som föreslås av styrelsen och det är det jag är tveksam till.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
H Hillevina skrev:
Jag är osäker på om det kommer att bli bättre att bara måla över fläckarna. Tänker att även om det är exakt rätt nyans kommer de övermålade fläckarna ändå att synas. Tänker som Rejäl skrev ovan, att hela väggarna behöver målas, inte bara fläckarna. Men jag vet inte. Har själv aldrig målat på detta sätt tidigare. Brukar aldrig måla fläckvis... Men funkar det så visst. Det är det som föreslås av styrelsen och det är det jag är tveksam till.
Nej, målar du korrekt syns inte fläckarna
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
"Om jag gör det tillräckligt dåligt så ber
S saltis99 skrev:
Nej, målar du korrekt syns inte fläckarna
Tror kanske ändå att det är lättare att måla om alltihop för det är många fläckar. Se denna bild.
 
  • Gulmålade dörrar med många mörka fläckar och handavtryck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
mikethebik och 11 till
  • Laddar…
H Hillevina skrev:
Tror kanske ändå att det är lättare att måla om alltihop för det är många fläckar. Se denna bild.
Hjälp
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
"Om jag gör det tillräckligt dåligt så ber dom mig inte igen."
Strategisk inkompetens 🤦🏼‍♂️
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.