Fuktskadan? Nämns väl inget om någon skada?
 
Jag gissar att det är det här?


Entréplan / Vardagsrum

Fuktfläckar förekommer på vägg. För att konstatera orsaken till och omfattningen av de fuktfläckar som noterades på väggen rekommenderas att en fördjupad undersökning utförs.
 
Det verkar som att besiktningsmannen anser att fukten kommer från de läckande stuprören?


Stuprör läcker
Se rubrik Entréplan/vardagsrum
 
Skärmdump från en hemsida med ett besiktningsprotokoll för en bostad som nämner fuktfläckar och äldre ytskikt i våtutrymmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump från en hemsida med ett besiktningsprotokoll för en bostad som nämner fuktfläckar och äldre ytskikt i våtutrymmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av ett besiktningsprotokoll med text och en bild på ett tvättstugeutrymme med upphöjda fuktindikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag refererade till detta, jag är inte så insatt i detta tyvärr. Men hur tolkar du när du läser detta?
 
  • Tomt rum med parkettgolv och vitmålade väggar, visad på en mobilskärm med en webbsida öppen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så blir lite osäker, huset är uppe för 2.6 miljoner. Men uppskattar era svar hur ni ser på detta.
Räcker det med en dränering och avfuktare i huset?
 
Det är krypgrund, så det är inte så stor idé att dränera för att få bort fukt högre upp i väggen. Orsaken (eventuellt stuprören) måste utredas och åtgärdas.

Det känns som att det är en hel del fix på det där huset så är du inte händig kan det bli ganska dyrt.
 
Redigerat:
Känns väl värre att man inte besiktigat varken krypgrund eller vind!
 
useless useless skrev:
Jag gissar att det är det här?


Entréplan / Vardagsrum

Fuktfläckar förekommer på vägg. För att konstatera orsaken till och omfattningen av de fuktfläckar som noterades på väggen rekommenderas att en fördjupad undersökning utförs.
Oj, missade det totalt. Ursäktar mig så mycket.
 
Dödsbo så mycket är gammalt antar jag. För det priset så hade jag nog själv avstått. Är inte heller super händig och hantverkare är dyrt. Men å andra sidan, så kanske det är billigt där du bor, för mig är det tokdyrr men jag bor på landet, typ :)
 
Tror ni det räcker med avfuktare på krypgrunden och vinden? Och sen framöver renovera om 5 år. Eller är det onödigt?

Blir orolig handlar om så mycket pengar..
 
Vi vet ju inte ens om det är några problem med vinden eller grunden, så det är omöjligt att svara på.
Men om du är orolig och tycker det är mycket pengar så är mitt tips att gå vidare till nästa hus.

Om inte tomten är värd väldigt mycket så det garanterat lönar sig att investera minst en miljon extra i huset så är det inget att fundera på. För 3,6 miljoner får man ju ett nybyggt hus...
 
Redigerat:
Det är ju helt omöjligt att svara på. Vinden eller krypgrunden är ju inte inspekterade!!

Det kan ju vara allt mellan himmel och helvete där. Hade aldrig köpt ett hus som man inte kan undersöka skicket på de två viktiga delarna..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.