På väggen i sovrummets klädkammare upptäckte jag en mindre utbuktning putsen som genast brast när jag tryckte lätt på den. Materialet bakom bar mycket poröst och nästan trådliknande, det är alltså inte bara färgen som släppt. Väggarna i huset är av lättbetong som putsats och sedan målats. Och på andra sidan den här väggen är badrummet, vilket får mig att fundera på om det kan vara indikation på en fuktskada!?

Vi har nyligen tagit över bostaden och precis börjat renovera så jag har ingen aning om hur länge denna "bulle" funnits på väggen. Om det är en fuktskada är den troligen äldre då badrummet gjordes om för åtminstone 10 år sedan och badkaret ersattes med en duschkabin så den väggen inte längre exponeras med vatten. Nästa sommar tänkte vi renovera badrummet så då lär vi få veta svart på vitt om det är en gammal fuktskada. Men bör vi omgående försöka ta reda på vad det kan vara eller kan vi bara spackla igen hålet, måla väggarna, och lugnt vänta tills vi renoverar badrummet?

Utbuktning och sprickbildning i putsad lättbetongvägg, misstänkt fuktskada nära klädkammare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utbuktning i putsen på en vägg, där putsen har brustit och avslöjat ett poröst, trådliknande material under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
axn
  • Laddar…
Om du stressar upp dig för en blåsa i putsen har du ett väldigt fint hus så ta det lungt. Ser ingen anledning till oro
 
  • Gilla
xely och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.