Bor i ett 6 år gammalt hus och har fått fuktskada under kylskåpet:
Jag har haft underlägg under kylen, men tycker den ser avskuren ut i framkant (osäker dock). Skadan har uppstått eftersom småläckor runnit in under mattan istället för ut framför kylskåpet.

Jag har parkett (som mörknat och rest sig lokalt mitt under kylen) på betonggolv. Är det värt att bråka om detta? I så fall, vem ska man bråka med? försäkringsbolag eller husbyggare? (totalentreprenad)
 
BirgitS
Försäkringsbolaget är en bra början. Om det har blivit så blött att parketten har rest sig så behöver det antagligen rivas upp en del golv och eventuellt behöver det torka upp i bjälklagret/betongen (eller vad du nu har).
 
Samma sak hände nyligen mig. Bor dock i ett äldre hus så jag kontaktade försäkringsbolaget. Har inte varit några problem. Anticimex har varit här och gjort fuktkontroller. Har fått en kalkyl på arbetet från försäkringsbolaget och väntar nu på att en snickare ska komma och börja riva..

Hade ju kunnat tänka mig nåt roligare att göra på semestern.. Men i ditt fall skulle du ju kunna höra med de som byggt huset om de står för en eventuell självrisk i alla fall?
Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.