Hej,

Jag skulle behöva lite hjälp med att se om det handlar om fuktskador på golvet på de bifogade bilderna.

Det är ett bostadsrätt (bottenvåning på ett ca. 6 år gammalt hus). Vi har haft problem med kalla golv och nu har äntligen byggfirman gått med på att isolera bättre.

De har nu plockat bort parketten på vår sovrum så att betongen under syns. Som ni kan se på bilderna så är det sand på delar av rummet (speciellt på väster sida närmast badrummet) och när man tog bort även det så ser man att delar av golvet där det fanns sand tidigare har en annan och mörkare färgskiftning. Speciellt närmast badrummet.

Kan det handla om fuktskador och vad gjorde sanden just där?
Jag är tyvärr helt nybörjare på sånt här så jag skulle uppskatta all hjälp jag kunde få.


Betonngolv med sand och mörkare färgskiftningar nära väggen, misstänkt fuktskada vid renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Betonggolv med mörkare färgskiftningar och sand, nära badrummet, som kan indikera fuktskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
03.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Golvet lutar (inget konstigt) utfyllt med sand där dom nu troligtvis kommer att flytspackla som det ser ut. Det ljusa är betong som slipats och det mörka obehandlad betong. Har inget med fukt att göra.
 
  • Gilla
emto87
  • Laddar…
R RoBo skrev:
Golvet lutar (inget konstigt) utfyllt med sand där dom nu troligtvis kommer att flytspackla som det ser ut. Det ljusa är betong som slipats och det mörka obehandlad betong. Har inget med fukt att göra.
Tusen tack!
 
Hej igen,

Nu har man lagt plastfolie under "ebisol isoleringen", fast när man ser på instruktionen nedan så står det att det ska vara åt andra hållet. Gör det någon skillnad?

Instruktionsbild som visar lager av Ebeco isolering i ett golv med plastfolie, isolerskiva och trilaminatgolv, samt teknisk fakta. Upprullad plastfolie och gråa isoleringsplattor på ett betonggolv med färgtejp i en underkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.