För 2 år sedan kom jag över en gammal byggbod/barrak som satt som en utbyggnad på ett hus jag rev. Det låg då ett plåttak över som hängde ihop med hustaket, men det rev jag av när jag rev huset. Jag tog hem boden och tänkte lägga på ett nytt tak, men det kom lite grejer emellan (som vanligt) :D Jag tänkte att det inte var nån brådska eftersom pappen som låg på boden såg fin ut.
Nu började jag riva ur boden igår å det ser inte så fint ut. Tänkte bara fråga om man kan göra nåt åt det här? Eller e det bara att elda upp skiten?

Tanken är att jag ska riva av allt så man bara har stommen och taket kvar sen sätta på ny panel samt takplåt och ha den som kallförråd till en början.

/Pärra
 
Här kommer lite bilder!

Om man pillar lite med kniven i reglarna på bild 2 så känns det ändå som friskt trä under ytan.
 
  • IMG_2813.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_9710.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_9711.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det såg väl ut som ett riktigt tröstlöst projekt. Är det något annat särskilt med den där boden som gör att du hemskt gärna vill ha den?
 
Nej det är mest bara för att jag har släpat hem den och ställt upp den. Men om man river bort alla skivor så det bara är reglarna kvar, det går inta att torka dem på nåt vis så man kan använda stommen.
Det kostar ju ändå en slant om man ska bygga upp nåt liknande, därför e jag sugen på att rädda det som är möjligt.
 
Du kanske skulle fråga om råd under rubriken "byggnadsvård".

;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.