Hej

Jag har dränerat om huset för ca 3 årsedan men pga att dom som byggde huset var lite "snåla" med sprägningen så har jag en yta under farstukvisten på ca 1,5m2 där fukt och vatten tar sig in, det ser ut som om det kommer underifrån vid ena ytterväggen.

Hur skall jag göra för att få detta så bra som möjligt då det inte går att få det bättre från utsidan? :(

I detta utrymmet har jag en golvbrunn med fall till så det "lilla" vattnet som kommer in rinner dom ca 60cm till brunnen men fukten på golvet finns kvar.

Jag tänkte ev ha ett ventilerat golv med en pax fläkt med ett rör mellan golvet och en ventil som finns på den ytterväggen som drar ut fuktig luft.
Jag skall också installera en Panasonic XE12DKE Super Deluxe värmepump och enligt återfärsäljaren skall den ha en avfuktningskapacitet på 2L/timma.

Är detta ett bra sätt eller har ni några andra förslag?

Tack på förhand.

Mvh Marcus
 
Det låter som en robust lösning, men iom att du har ett känt problem där, så skulle jag välja att göra lösningen inspekterbar. Dvs gör det i form av en lucka så att du kan lyfta på någon kvadratmeter golv och se så att det inte händer något oförutsett där under.
 
Är det Nivell golv som gäller då eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.