Hej!

vi har fukt fläckar i fogarna på väggen i badrummet, i princip hela badrummet har dessa fläckar. Från dusch utrymmet till dörren. Bör man oroa sig? Dom torkar aldrig ut heller.
 
  • Vita kakelplattor med mörka fogar, vanligt i badrum eller kök. Möjlig smuts eller slitning synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med vita kakelplattor, fogar, några fläckar och skuggor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Fuktspärren ligger bakom kaklet i ett modernt badrum. Att kaklet är fuktigt är helt ofarligt
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Fuktspärren ligger bakom kaklet i ett modernt badrum. Att kaklet är fuktigt är helt ofarligt
tack för ditt svar!

Blir bara orolig då det känns som att det blir värre.
 
Åsa Lund
Kontrollera ventilationen i rummet så den är ok?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kontrollera ventilationen i rummet så den är ok?
Vet att vi haft problem med ventilationen, den har bland annat varit avstängd några dagar men sattes igång för några dagar sedan.

hur kollar jag lättast ventilationen?
 
Samt vad räknas som ett modernt badrum?
 
Åsa Lund
Ta en bit toapapper och kolla om det fastnar på frånluftsdonet. I så fall suger det där i alla fall.
Oavsett så kan det vara bra att ställa upp dörren till badrummet efter dusch så att fukten i rummet minskar.
 
Tycker det ser helt normalt ut. Kan vara smuts/förändringar i fogen som orsakar färgskiftningarna.
Torka upp i badrummet med en gummiskrap och torr handduk efter användandet.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
T
Har det uppkommit nu på senare tid eller har det varit så hela tiden? Hur gammalt är badrummet?

Skulle säga att det ser normalt ut och att dom ljusa fläckarna har blivit när när badrummet fogades alltså att det har kommit mer vatten där som gör att fogen blir ljusare.
 
T tank77 skrev:
Har det uppkommit nu på senare tid eller har det varit så hela tiden? Hur gammalt är badrummet?

Skulle säga att det ser normalt ut och att dom ljusa fläckarna har blivit när när badrummet fogades alltså att det har kommit mer vatten där som gör att fogen blir ljusare.
det har uppkommit på senare tid. Badrummet gjordes 99.
 
Jag har börjat fundera på att kontakta mitt försäkringsbolag och be dom komma och kontrollera så att det inte är någon fuktskada eller liknande. Vet ni hur man går till väga? Är det möjligt att göra så?
 
BirgitS
J Johanna Mor skrev:
Jag har börjat fundera på att kontakta mitt försäkringsbolag och be dom komma och kontrollera så att det inte är någon fuktskada eller liknande. Vet ni hur man går till väga? Är det möjligt att göra så?
Jag kanske missförstår men visst kan du ringa ditt försäkringsbolag och säga att du har en misstänkt skada i badrummet.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag kanske missförstår men visst kan du ringa ditt försäkringsbolag och säga att du har en misstänkt skada i badrummet.
du förstår rätt!

Bör jag kontakta försäkringsbolaget innan jag kontaktar föreningen ?
 
BirgitS
J Johanna Mor skrev:
Bör jag kontakta försäkringsbolaget innan jag kontaktar föreningen ?
Ja, för i det här läget tror jag inte att föreningen (och deras försäkringsbolag) bryr sig. De vill veta säkert att det är en vattenskada innan de gör något.
 
Hur ser golvets fogar ut?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.