Hej,
För ett par år sedan så byggde jag ett biorum i källaren. På golvet lade jag Platonmatta, sen en matta för att det ej skulle låta (har glömt namnet) när man gick på klick golvet. Nu i helgen så hade jag tråkigt och rev lite av golvet för att se hur det såg ut under. Det va väldigt blött på betong golvet vilket jag egentligen visste att det skulle vara. Har varit noga med väggar, spalt på 5cm till källarvägg, plåt reglar i golv och tak, distanser mellan alla lister, golv och tak. Men nu börjar jag bli lite nojjig ändå, är det något som tar skada av den blöta betongen? Fukten borde ju ha chans att vandra tycker jag. Har ej märkt någon konstig lukt. Ingen chans att betonggolvet tar skada av vattnet? Det sitter dubbla gips skivor som väggar, kan man se något på dem om det börjar bli knasigt?
 
Jag hade en sådan lösning i ett rum i min källare, platon och sen laminat. Rev bort det för jag hade problem med silverfiskar och för att jag skulle fixa till rummet. Blä vad snuskigt där under, spindlar tusenfotingar, silverfiskar gråsuggor, damm.

Har läst att det bästa vid en sådan lösning är att ha någon mekanisk ventilation som suger luft. Luktar det inget så kanske det inte är så farligt. Arbetet att riva är oftast inte så kul.
 
Usch och blä!! Verkar inte vara så illa hos mig! Ännu :)
Mekanisk lösning är bäst absolut men kostar därefter också, tyvärr. Men tillbaka till min fråga, är det någon risk med vattnet? Efter dessa år så har det verkligen inte luktat någonting. Mer än öl och chips! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.