Det låter märkligt men utan att veta bakgrunden går det bara att spekulera. Finns enligt mig fler nackdelar med dubbla genomföringar genom tak än vad jag ens teoretiskt kan komma på någon fördel?
Ser det ut att ha varit så från början? Någon uppenbar dimensionsaspekt med avluft från aggregat på tex 200 eller 160 och uppenbart mindre dimension i huven? Den minst konstiga anledning jag kan tänka mig är att rätt huvar inte fanns tillgängliga (i bilen en fredag…..)
Har flertalet gånger sett folk som tagit ”genvägar” med luft in via en huv initialt då håltagning genom fasad osv ansetts svårare men sedan ändrat sig. Har aldrig dock varit med om att man då sparat en huv då och kopplat på den för avluftning
Ser det ut att ha varit så från början? Någon uppenbar dimensionsaspekt med avluft från aggregat på tex 200 eller 160 och uppenbart mindre dimension i huven? Den minst konstiga anledning jag kan tänka mig är att rätt huvar inte fanns tillgängliga (i bilen en fredag…..)
Har flertalet gånger sett folk som tagit ”genvägar” med luft in via en huv initialt då håltagning genom fasad osv ansetts svårare men sedan ändrat sig. Har aldrig dock varit med om att man då sparat en huv då och kopplat på den för avluftning
Kanske fick han 2st 160mm huvar i initial ritning och snålade på att skrota dom och köpa en 200mm när man valde en 200mm FTX?T teo77 skrev: