Hej!

Har en Husqvarna/Electrolux och har börjat strula. Den har en ismaskinen. Det började med att sugröret till frysen hoppade loss i kopplingen som sitter bakom frysen. Som tur var vi hemma så det blev inte så stort problem om vi inte hade varit hemma.
Men efter detta så har displayen helt slutat funka för att ta is och frysen har slutat kyla som den ska. Har frostat av den men problemet återkommer. Hur löser jag detta?

Tacksam för svar.
 
  • Typskylt på en Husqvarna/Electrolux-kyl med modellbeteckning, serienummer och tekniska specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Sugrör? eh...
 
Vattenslangen ”sugröret”

kan den ha satt igen sig på något sett och påverkar panelen som också gör att kylningen blir dålig?
 
A
H Helgessongbg skrev:
Vattenslangen ”sugröret”

kan den ha satt igen sig på något sett och påverkar panelen som också gör att kylningen blir dålig?
Nej det hör inte ihop.
Hur länge avfrostade du frysen?
Är panelen släckt?
 
electroluxaren skrev:
Nej det hör inte ihop.
Hur länge avfrostade du frysen?
Är panelen släckt?
Kanske 5 timmar, minns inte exakt.
Panelen är släckt.
 
A
skulle tro att den frysen behöver mellan 24-48h för en avfrostning

kan du stängt av is-funktionen? beroende på modell så håll inne larmknappen i 5sek
 
Gjorde en omstart i morse och under dagen så har temperaturer gått ner till - 18 igen. Nu kommer det säkert gå några veckor så kommer detta hända igen, får så har det varit tidigaste.

Känns som det är något som är trasigt eller tror du bara att den behöver en ordentlig avfrostning? Det är en modell som inte ska behövas frostas av?

Displayen tände sig igen så jag har råkat stänga av den, tack!
 
A
börja med en rejäl avfrostning innan ytterligare felsökning
 
electroluxaren skrev:
börja med en rejäl avfrostning innan ytterligare felsökning
Hej, tack för hjälpen hittills, ska göra en ordentlig avfrostning och sen hoppas på det bästa, annars återkommer jag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.