I min iver att spara elektricitet lyckades jag med konststycket att frysa vattenrören i sommarstugan. Det är kall och varmvattnet i badrummet som är frustet, i köket funkar det. Vattnet i toaletten (tank + vattenlås) hade *inte* fruset. Badrummet är byggt som en 'kappsäck" någon gång på 50-talet utanför timmerstommen. Vet inte var rören går, men en kort bit tycks de gå i ytterväggen, och sedan går de antagligen någonstans i krypgrunden. Har inte hunnit kolla. :)

Hade runt nollan inomhus nu när det var så kallt några dagar. Nu har jag höjt värmen till 10 grader och skall tillbaka imorgon kväll och se om det har tinat.

Borde jag vara orolig över att något har fruset sönder och börjat läcka när det tinar?
 
Ja, jag skulle vara ganska så orolig...
 
Hoppas du hade sinnesnärvaro att slå av vattnet så att du inte kommer fram till en Igloo
 
Nej, så långt tänkte jag inte. Jag var över huvud (ha ha!) taget inte på topp i går kväll. :)

Men jag kanske tar en sväng nu i kväll och ser vad som har hänt...
 
Redigerat:
Det hade tinat i alla fall. :)

Kom ut en massa brunt gunk från rören när jag spolade, rost och avlagringar.

Jag kollade på hydropressens manometer och den hade inte flyttat sig synligt på 30 minuter. Nu skulle man ju helst mätt utan hydropressen inkopplad, men hade inte rätt grejer med mig. Men det känns lite bättre nu, någon stor läcka tycks det inte vara i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.