Tyvärr finns ju bara två fronter till 45 cm diskmaskin i IKEA:s sortiment, antingen vit högblank eller rostfri. Jag gillar varken högblankt eller rostfritt...
Efter en hel del googling har jag förstått att en tidigare lösning var att använda en 50cm vanlig dörr. Det alternativet finns ju inte kvar längre då dörrarna nu bara finns i 40cm och i 60cm bredd.

Hur gör man nu? Går det att kapa en dörr utan att det ser skit ut? Kan man tex ta och såga en Grytnäs dörr i "skarven" och sedan limma ihop igen? Vem gör något sådant snyggt?

Kan man köpa en rostfri front och lackera om den till rätt färg? Fast det lär väl också se konstigt ut då profilen/tjockleken blir fel jämfört med andra luckor.

Fler förslag?
 
Lacka om en vit?
 
Den vita varianten som finns är högblank. Går högblankt bra att lacka om? Oavsett så får den luckan i så fall fel profil, så det lär väl se lite konstigt ut. Det bästa vore om det gick att kapa en befintlig dörr av rätt lucktyp, men jag vet inte om det funkar.
 
vad är det för profil du vill ha? 16-18mm mdf + handöverfräs med rätt frässtål och sen låta en firma lacka den tycker jag låter som det enda vettiga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.