Hej!

Ny här, i full färd med att planera mitt nya lilla kök.

Jag hade tänkt att ha en så kallad fläktmicro från whirlpool fritt hängande ovanför hällen, med skåp ovanför denna. Som jag förstod från en gammal tråd här så monteras mikron direkt på väggen så att säga, men jag undrar hur finishen är på sidorna (som med min lösning då skulle vara exponerade)? På ikea som har en egen variant av fläktmikron sa de på kundtjänsten att man måste montera deras mellan två skåp, eller mellan en vägg och ett skåp. Tjejen jag pratade med kunde inte riktigt redogöra varför.

Ska förstås kolla med whirlpool när kundtjänsten öppnar på måndag, men det börjar bli lite bråtskande att få ihop allt nu. Tacksam för svar!

/Arty
 
En uppdatering då, efter att ha snackat med Whirlpool och fått monteringsinstruktionerna mailade till mig (mycket tillmötesgående var de!):

Fläktmikron skall så att säga stå på två konsoller som fäster dels i väggen, men även i skåp eller vägg mot sidorna. Som jag ser det har jag två alternativ:

1) Fästa konsollerna enbart i väggen och hoppas att det håller, sedan fixa täckskivor i rostfritt hos plåtslagaren.

2) Sätta vita täckskivor hela vägen från skåpet ovanför och ner över sidorna på fläktmikron, och sedan fästa konsollerna i dessa.

Picture_4.jpg
 
Då var det löst, i teorin iaf =)

Kommer att svetsa eller på annat sätt fästa rostfria täckskivor på konsollerna så att dessa får bra stabilitet, sedan hänga mikron på väggen.
 
  • Gilla
WaldenWoods
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.