Hej,

har köpt och ska installera en luft/vatten värmepump (Airwell) men har fått ett problem, den biten vägg där jag först tänkt sätta den har nämligen krympt ner, då det visar sig att fönsterfoder och stuprör bygger mer än jag beräknat och därför är i vägen.

Det finns dock ett annat alternativ där det är fritt, dock är detta läge på den östra gavelväggen samt mellan garaget och huset (3 m mellan dessa byggnaderna) men när man läser i broschyren så står där att det kan studsa tillbaka och helst ska vara helt fritt framför...

Vad tusan ska jag göra? Är jag helt ute och cyklar i mina tankegångar, går det att placera utomhusdelen åt öster med 3 m fritt till garaget eller ska jag kanske försöka byta ut pannrum fönstret till ett mindre så jag kan få plats med utomhusdelen rakt åt söder där jag tänkt från början???
 
Jag som snurrat till det för mig, var så inne på att den tvunget måste sitta uppe på väggen... varför det?? Gjuter en plattform och får svetsat två stativ som jag ställer pumpen på, då får jag den både på den plats jag tänkt, samt med rätt höjdläge och allting.

Tack för mig! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.