Hej,

Tänkte nu försöka inkludera vårt garage till befintlig larmsystem DSC 1832 med RFK5500.
Garaget ligger en bit från huset, ca 60m.

Vill kunna larma av garaget från garaget.
Vill ha en siren för garaget i garaget.
Tyvärr inte möjligt att dra tråd utan omfattande ingrepp i trädgård :(
Vad ser ni för alternativ?

Är det kört att få en knappsats i garaget? En trådlös fjärrkontroll kanske löser detta?

Hur är det med siren, finns det någon trådlös till DSC 1832?

Väldigt tacksam för tips och förslag!
Tack på förhand :S
 
trådlös fjärr är nog bästa lösningen på den biten.
Har inte sett någon trådlös siren till power serien, bara till alexor
rent teoretiskt borde man ju kunna hitta på nått med en radiobrytare typ nexa eller så och en PGM utgång ifrån larmet.....
 
Tack för svar mats_o. Kan du förklara lite närmare ditt förslag med Nexa?
Jag antar att trådlösa magnetkontakter inte är ett problem med ett avstånd på ca 60 meter?

Visst borde man kunna fixa så att fjärrkontrollen endast larmar av garaget?
 
Nä, har inget närmare utan det var som sagt en ren teori att det borde gå, hur har jag ingen anning om förutom att man i garageändan skulle ha ett radiostyrt eluttag som man sätter en trafo plus siren i så när det blir ström i uttaget så tjuter sirenen, saknar batteri och sabbskydd förvisso.
sen om någondera systemet fixar 60 meter, det har jag ingen anning om
Att fjärren bara ska larma av garaget går om man använder partitioner i DSC larmet.
Det som kan bli bökigare är om man vill larma både garage och hus med en knapp, en åtgärd.
Jag håller på att läsa på om en sådann lösning själv och är inte helt säker på hur jag ska få ordning på det ännu,
med version 4.2 eller högre på systembordet på 1832 så kan du använda global arm/disarm, dvs den tar alla partitioner på en gång.
har man äldre får man nog trixa lite. Troligen (utan att ha testat eller klurat) så kan man kanske sno ihop nått av en PGM utgån och en ingång programerad för nyckelbrytare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.